2018. január 28., vasárnap

Duna Relax Wellness Kupa horgászverseny Ráckeve

Lassan utolérem az év végi horgászataimat a leírásokban, így érkeztem el oda, hogy megemlékezzek az egyik kedvenc versenyemről.
Nem ranglista verseny, de a profi versenyek után jólesik mindig ide eljönni és egy pörgős pecával eltölteni a horgászórákat.
Tavaly már kiismertem a pályát, tudtam, hogy mivel lehet eredményesnek lenni. Gyors rakósbotos peca, keszegek a célhalak, ha lehet akkor próbálni a nagyobbakból fogdosni.
Etetőanyagom is keszeges volt, földes szúnyoggal kiegészítve azt. A csali is szúnyog volt, néha próbáltam mellé pinkit tenni, nagy változást nem hozott.
Az időjárás elég vegyes volt: hol szemből fújt a szél, ezzel az ernyőm alá verte az esőt, hol sütött a nap - összességében azért jó horgászidő volt.
A verseny 8-kor kezdődött, túl sok idő nem volt a felkészülésre, de Apa már rutinos :)
Az etetőanyag már a sorsolásra készen volt, igazán azzal ment több idő, hogy a keskeny stégemen valahogy kialakítsak egy rakós állást. Ehhez a kikötött csónakot is igénybe kellett vennem, de megoldottam.
 A peca jól indult, elmondhatom, hogy üresjárat szinte nem is volt benne. Ami dühített / Apát meg főleg / az pár "bátran" kiemelt keszegem volt, amit szákolnom kellett volna . .
Legközelebb kétszer is meggondolom, hogy mikor nyúljak a szákért.
Az ifjúsági kategória eredményét a pár elvesztett hal nem befolyásolta, de én már tavaly is jobb akartam lenni a legjobb felnőttnél. Sajnos ott már hiányzott az a pár hal, kb 700gr-al fogott többet a legeredményesebb felnőtt, mint én.
5190 gr hallal zártam a versenyt, kellőképpen elfáradva álltam fel a ládámról.
Az elpakolás majdnem olyan gyorsan ment, mint az építkezés. Eredményhirdetésig még egy finom hekk is belefért a piacsoron.
A díjat átvéve szembesültem azzal, hogy idén emelte a tétet a felajánló Duna Relax Wellness Hotel, és 2 naposra "hízott" a nyereményem :) Ennek nagyon örültem, mert Apáéknak fogom úgyis adni és megérdemelnek egy plusz napot :)

2017.09.17.

2017. december 3., vasárnap

XI. Tímár-Exner-Maver Kupa

Eljött az év utolsó ranglista versenye is, aminek a Velencei-tó adott helyet, szokás szerint.

Amit tudni kell a versenyről, a pályáról: Az ifik a pálya elején ülnek le, ott pedig nagyon nehezen áll ki a padkára a keszeg - amiből a súlyt össze kell gyűjteni.
Sok esetben a küsz is lehet megoldás, már amennyiben ott van a horgászhelyen.

Az edzésnapok alatt arra jutottam, hogy a snecizés nem ad annyi halat, mint a matchbotos peca. A rakó igazából csak tartalékként jött szóba, de ha minden kötél szakad, nem kizárt, hogy ott kell halat fogni. Az etetőanyag speciálisan ide készült Tímár-féle  " Velence" keverék.
Csali pedig szúnyog, valamint szúnyog megy majd be földbe bekeverve is.

Szerdán és csütörtökön edzettem a pályán, a matchbotos pecám messze nem volt tökéletes . . .
A snecizést összeraktam, de mint azt írtam, azzal nem hiszem, hogy elől lehetne végezni. Csütörtökön már lent volt jó pár srác és látszott, hogy ütemre fogják a keszeget, nekem is ezen a vonalon kell haladnom.

Eljött a péntek, mindjárt sorsoltam is egy jó gyatrát . . ha jövőre egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit szerencsésebb lesz a kezem, akkor simán több helyet előre tudok lépni. Idén rosszabbnál, rosszabb helyekre sorsoltam be magam, mindjárt hátránnyal kezdtem minden versenyt.

E47-es hely . . na mindegy, innen kell ma halat fogni.

A verseny néhány órája pikk-pakk elröpült: távirati stílusban: béna voltam. nem ment a matchezés. rakón talán több halam volt, mint bentről. 9. lettem . . . kb az első nap elbaltáztam, hogy az év végi értékelésben a legjobb 10-be kerüljek. Nagyon csalódott voltam, mert nem láttam másnap ebből hogyan tudok kikecmeregni. Szinte semmire nem volt elég a 3670g-os fogásom.

Változtattunk szombatra a föld összeállításán, a sorslás megint parádés lett, mondanom sem kell : E48, a tegnapi helyem mellett egy hellyel. Ehh.  .nem is mondok semmit.
Szóval gondoltam mindent egy lapra teszek fel, építettem rakóstávra is egy etetést, mert a benti távon megint szenvedtem. Rakósbottal fogtam is halat, de max arra volt elég, hogy ne maradjak le még jobban :( Gyengeeeeeeeeee !!!  A mérlegelésig küzdöttem, de tudtam ez a hajó elúszott.

3690g. Úgy néz ki ezen a hétvégén ennyire voltam jó, illetve inkább rossz. 8. hely . .  bukó.

Apa nagy számolásban volt, az összetett 10. hely sajnos kevés . . .2 rohadt pontot kellett volna még szereznem az év során és akkor bent vagyok a 10-ben.

Rettentően csalódott voltam . .  igazából amikor átbeszéltük Apával, arra jutottunk, hogy nem sok versenyt toltam el az évben, csak kb. mindet, A Máriafürdő kivétel volt.
Pontot kellett volna szereznem Maty-éren, az OB-n, itt meg pár ponttal többet mondjuk és simán lehetett volna 6-7 hely az összetettben.
Jövőre meglesz . . tuti meglesz !

Ezzel a gyengécske eredménnyel búcsúzom el az év ranglista versenyeitől, talán még egy versenyem lesz ősszel, talán kettő.

2017.09.01.-02.

2017. november 4., szombat

Garden Lake és a kárászok

A Tímár Kupa előtt még egy tét nélküli peca összejött, Apával kinéztünk Gyálra, a Garden Lake tóra.
Azt tudtuk, hogy sok kárász van, az sanszos volt, hogy megnehezítik a pontyozást.

Igazi kánikulai napot fogtunk ki, a peca elején - kb 1,5 óra után - eldőlt, hogy ma nem fogok pontyot, tehát jöhet egy jó kárászozás !

Ehhez nem kellet a bot teljes hosszban, horgásztam egy ideig 9 méteres hosszban, aztán váltottam minirakóra. Dőlt a kárász a horogra : 3 csonti, 2 csonti, igazán nem számított, szinte betolásra halam volt.
Apa néha beült az állásomba - amikor pihentem, mert tényleg pokoli időnk volt - néha dobálta a pickert. Ő is kárászokkal gazdagodott, pár keszeg is horogra akadt neki. Szép vörösszárnyú keszegek laknak ám a tóban !

A halőrtől engedélyt kértem, hogy egy terítékfotóra összegyűjthessem a halaimat, nagyon korrektül álltak a kérésemhez. Ez egyébként igaz a helyválasztásban is. Ugyan nem volt foglalt helyünk, mégis sikerült egy jó rakósbotos helyre telepednünk. Peca közben is meglátogatott minket a fiatalember, jót beszélgettünk.

Ui. Akkor még nem tudtam, hogy egyike voltam azoknak, akik még tudtak ott horgászni, a tó azóta zárva van . . .

Most már tényleg a Velencei-tó lesz a következő állomás, de jó lenne ha sikerülne valami jobb eredményt elérni.

Ami még újdonság, változás, hogy augusztus óta készítem a Garbolino Hungary kép és videóanyagait, kezelem a Facebook oldalát. Ezzel is próbálom meghálálni azt a sok segítséget, amit a francia cég magyarországi márkaképviseletétől, konkrétabban Kovács Tamástól kaptam az elmúlt másfél évben. Hajrá Garbolino ! :)

2017.08.26.

2017. október 29., vasárnap

Gyömrő - baráti peca

A horgásztáborban ott volt Toncsi is / Cserna Anti / , akivel konkrétan szétröhögtük az egész hetet.
A tábor zárásakor beszéltük meg, hogy összehozhatnánk egy hétközi pecát náluk, a Gyömrő tavon.
Szüleink egyeztettek még róla pár szóban és csütörtökön ott álltunk a víz partján.
Apa a kipakolás után otthagyott engem, Anti édesapja is ment tenni venni - bár ő azért ott volt a tó körül, pecázott is, fogott is halat.
Én és Toncsi pedig nekiestünk a tó halainak kifogásához. Meg minden máshoz is :)
Dobáltunk mindenféle bottal, horgásztunk mindenféle távra, igazi örömpeca volt :)
Csúzliztunk gumiszakadásig, volt ott minden. Igazi csoda volt ennyi fontos teendőnk között még halat is tudtunk fogni !
Valamikor 4 óra után bukkant fel ismét Apa, dobott még párat a feederrel, mondjuk halat speciel nem fogott. Klassz nap volt nagyon, tét nélküli peca egész nap, jó társaságban, poén poén hátán.
A versenypályán persze ellenfelek vagyunk, de olyan helyzetből egy évben van talán 5-6. Ilyen alkalmakból kellene több, mert  . .   mert ez tényleg tök jó volt.
Köszönöm szépen a lehetőséget Toncsi, és Toncsi Apuka !

Pár nap és jön amiről beszéltem : Velencén szembenézünk, mint ellenfelek !

2017.08.24.

2017. október 24., kedd

Vegyes beszámoló : Toscana, Klub OB, Női VB - elég vegyes, mi ? :)

Próbálom utolérni magamat, mert nagyon sok elmaradásom van, igyekszem ezeket pótolni.
És én összehozom a kettőt !
Ott fejeztem be, hogy Olaszországban voltunk, kirándulás, városnézés, fürdőzés. Azt is írtam korábban, hogy peca az nem lesz. Végül nekem nem is volt, de úgy néz ki, a peca megtalál mindenhol :)

Ahányszor csak a tengerparton voltunk, délutántól elkezdtek feltűnni  a horgászemberek, naplementétől pedig ők vették át a terepet. Nagyon jó volt nézni, hogy amikor mi sétálunk vissza az autóhoz, a partra érkezők horgászcuccokkal felpakolva érkeznek. Volt, ahol egy egész család / 2 lány a családban ! Pecacuccal felszerelve / Mondtam is Apának ide kéne költözni, Anya lelkesen támogatta az ötletet, gondolom nem a horgászat kapcsán :)
Szuper volt az egy hét, de azt nagyon vártam, hogy újra itthon legyek, i
smét vízpartra keveredjek.
Ez úgy is igaz volt, hogy nem én horgásztam.

Van aki fotózni jött, van aki pecázni :)
Ahogy visszaértünk jött egy horgásztábor, Szigetbecsén. Nagyon klassz hét volt, jó társaság volt, hal is akadt a horogra. Rettentő sokat röhögtem az alatt a pár nap alatt - köszi Srácok :)

A horgásztábor másnapján pedig becsatlakoztunk a Klub OB utolsó napjába. A Garbolino Team Hungary akkor már 2 napja küzdött a maty-éri pályán, ideje volt, hogy én is részt vegyek / ha csak, mint háttérember is / a küzdelemben. A csapat egy részét ismertem már korábbról. Reggel átbeszéltük Tamással, hogy hol, miben tudok én segíteni. Az alap volt, hogy készítek sok fotót, videót. Ezen kívül, volt nálam bringa, tudtam jönni menni a pálya mögött, illetve a verseny második felétől Vancsák Peti mögé telepedtem és próbáltam neki infót adni.
Ez felemásra sikeredett, mert ugyan segített pár dolog, amit láttam a pályán, de Péter egy nagyon sűrű szektorba n ült, ahol dekákon múlt akár 3-4 hely előrelépés is. Ebből most Peti jött ki rosszul.
A csapat ettől függetlenül nagyon jól szerepelt ezen a napon, a 3. legkevesebb pontot horgászták össze a fiúk ! Jó volt nézni, hogyan érik össze az egész heti munka, az utolsó napra. És ennek nagyon jó volt részese lenni ! Lesz ez még jobb is !

A Klub OB-hoz hasonlóan a Szolnokon megrendezett Női VB-n is "vendégként" vettem részt, fotózni mentem le, illetve szerettük volna látni Apával, hogy miként működik a csapatverseny válogatott szinten. A zárónapot néztük végig, és sok tapasztalattal lettünk gazdagabbak. Vicces volt VIP kártyával, fotósként mozogni a VB-n :)
Együtt örültünk a lányokkal, jó volt a csapat tágabb körében lenni.
Az OB-n már láttam, hogy fognak nagyüzemi szinten törpeharcsát, itt láthattam ki az aki ezt mesteri szinten űzi . .  Találkozhattam Elvis Sinko-val, a horvát Garbolino képviseletében, aki a horvát csapat mögött tett vett.
Ezúton is gratula a lányok eredményéhez, csapatban is, egyéniben is. Nagyon jó ott lenni a vízparton, elsők között hírt szerezni, pontokról, helyezésekről. Az biztos, hogy annyi ilyen eseményen ott leszek, amennyin csak tudok !

Ami még a hónap történéseihez tartozik, hogy a Magyar Horgászban megjelent a fotóimmal illusztrált cikk, a győri Női OB-ról !
Jó kis fotók lettek :) A cikk se volt rossz :)

2017.augusztus

2017. október 7., szombat

Ez a Csőhídi, már nem az a Csőhídi . .

A dégi pecáról maradt etetőanyag Nekem is, Ádinak is, ilyenkor ezt a "ház tövében" el szoktam horgászni. Most is így történt, irány a Csőhídi versenypálya.
Meseszép időben cipekedtünk be, kedvenc sorompómnak köszöntem illedelmesen . . .
A peca a szokásos volt : keszeg, keszeg, bodorka, keszeg . .   jól telt az idő, bár szerintem közel sincs annyi hal a közeli távon, mint régen.

Ami inkább változás, az építkezés eredménye . .  A sétány mostanra teljesen megváltozott, rá se ismernétek.
Beteszek pár képet és ámuljatok, bámuljatok. Csúszdaaaa ! Csúszda épül a 2 szint között !
Itt már horgászoknak nem marad hely, ha a sétány elnyeri végleges állapotát.
Na mindegy, néha még lenézek majd ide, de számomra ez már csak egy szép emlék marad, sok jó versennyel / és pár kevésbbé jóval :)

Most egy kis szünet a pecában, irány Olaszország ! Víz ott is lesz, de peca nem