PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2017. május 10., szerda

Helló, Kis-Bleró !

Amint, azt a tegnapi beszámoló végén említettem, a vasárnapi napkelte a Kis-Bleró horgásztavon ért minket.
Az otthoni indulástól számított 7. percben már a tónál voltunk, erre azért mondhatjuk, hogy elég közeli tó :)
Nem sokkal nyitás után érkeztünk, bár jó páran voltak már a tónál, sikerült a tegnap kinézett helyekre beülnünk. Én elkezdtem a ládám beállítani, rakósbotot összeszerelni. A tegnapról maradt kárászos kaját vettük elő, nem cifráztam túl a dolgot.
Apa a matchbottal persze gyorsabban kész lett, mint oly sokszor övé volt az első hal. Kis kárász kopogtatott nála. Rövid időn belül ellepték a kárászok az etetését, pár szebb is horogra akadt neki.
Sőt, egy baby compót is fogott, akkora volt, mint egy közepes sneci :) Fogtam mini tokot is, ilyen kicsit még nem is láttam.
Én is "kishalaztam", engem annyira azért nem szórakoztatott . . .  Ahogy betoltam egy pici kárász már el is húzta az úszót. Azt pár óra peca után megállapítottuk, hogy nem volt jó ötlet a kárászos kajával indítani. Apa magához vette az etetőanyagot és nekem kevert gyorsan 1 kiló Tímár Mix Elite Szeged etetőanyagot, ez még egy maradék fél zacskó volt a Tubertini Kupáról.
Belenyitott 2 doboz kukoricát, és mondta, hogy csalinak is azt tegyem fel.
A helyzet nem sokat változott, kb egy órán át. A kárászok felvették ezt a csalit is.
Apa össze is pakolt, leginkább a hátam mögött telefonálgatott. Nyitott pár doboz kukoricát és azt mondta abból építsek egy kis "kukoricadombot", horgásszak azon. Majd telefonált tovább.
Éppen Niu-val tárgyalták ki a tó dolgait, amikor eltűnt az úszóm, bevágtam . . és mintha leakadtam volna ! Apa meg is kérdezte, sikerült leakadnom ? Én csak ráztam a fejem, mert éreztem, hogy csigalassúsággal, de mendegél valami a horgomon. Azt már én is tudtam, hogy így csak nagyobb hal viselkedik. Szépen kijött elém a partra, én pedig bedőltem a cselnek, topszettre bontottam . .
Na, és akkor megindult ! Összes gumi ki a botból, nekem meg maradt a kapaszkodás! Kértem vissza egy tagot, aztán még egyet, és még egyet, végül ott álltam a ládán és teljes bothosszban fárasztottam a halat ! A hab a tortán az volt, amikor Apa megkérdezte, hogy ki fog jönni ? Mondom, nem tudom, mert 14/12-ben vagyok szerelve !  Erről annyit, hogy ez a tegnapi kárászos szerelékem volt, szépen lefinomítva, nem ilyen tengeralattjárókra hangolva. Emiatt óvatosan bántam vele, még kint a tó közepén fárasztottam, mert egy partközeli kitörést már nem bírt volna a zsinór. 17 perc kellett mire partra tudtam hozni, kellett azért azzal is dolgozni, hogy beleforgassam a merítőszákba :)
8480g, ez mostantól a rakósbottal megfogott legnagyobb halam súlya !
Gyorsan kupakoltam pár adag kukoricát és próbáltam még további halakat fogni.
20 perc kellett a következő halamhoz, aztán 5-10 percenként folyamatosan érkeztek kisebb-nagyobb pontyok. Azt azért el kell mondanom, hogy "okosan" nem cseréltem szereléket a nagy ponty után, így még 2 további halat bírt a vékony előke, a negyedik halam pedig jól megtépett.
A nap végére / kb. fél háromig maradtunk / 7-8 pontyot fogtam, amíg kitartott az etetésem ütemre jöttek a pontyok. Nagyon tetszik nekem a tó, ideális rakózáshoz, bár a peca végi pakolásnál a szívbajt hozta rám az a spori, aki szemből átdobva a lábam mellé suhintotta a kosarát . .
Ideális tó lenne úszós pecára: csak rakó és matchbot. Szépen ki van alakítva környezet, még focipálya is van ! Tuti visszajövünk még ide, főleg mert nagyon közel van.

2017.04.30.

2 megjegyzés:

  1. Egy állatbarát2017. május 11. 8:32

    Helló!
    A hal egy érző élő szervezet, már az szomorú, hogy szórakozásból akasztasz horgot a szájába, ezzel sanyargatva. Ugyanakkor ezen jószágok a szemüknél különösen érzékenyek a nyomás hatására. Ha így tartod a halat, nem csak maradandó károsodást és kínkeserves sínylődést, hanem vakságot is okozhatsz neki. Mi az alibid?

    VálaszTörlés
  2. https://www.haldorado.hu/irasok/hal-es-termeszetvedelem-c37/halakkal-valo-kimeletes-banasmod-c117/a-halvedelemrol-etikussagrol-atfogoan-a4379

    - Szemgödör:

    Általában versenyhorgászoknál látni ezt a fajta fogást a halakon. Nem azért nem tartom szerencsésnek, mert megsérülne így a hal szeme, ám esztétikai szempontból csúnyán mutat egy fotón, ráadásul egy bizonyos méret felett egyáltalán nem biztonságos.

    VálaszTörlés