PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2017. május 17., szerda

TOPMIX Kupa 2017 - Mária-csatorna Edzésnap

Eljött az év második ranglista versenye !
A Tubertini Kupa után végre egy keszeges pálya, ami bevallom, közelebb áll a szívemhez.
Apával még tavaly megbeszéltük, hogy a komolyabb versenyekre nem megyünk el edzés nélkül, még akkor sem, ha az adott pályán már párszor versenyeztem.
Ennek egyszerű oka van : hiába a korábbi peca, ha az egy évvel, fél évvel korábban történt, az már egy másik víz. Ezért a verseny előtti közvetlen edzés/ek/ kellenek arra, hogy az aktuális vízmélységet, sodrást, halakat feltérképezze az ember.
Tavaly horgásztam itt először - és másodszor is. Akkor kaptam meg a Garbolino rakósbotom, egy héttel a TOPMIX verseny előtt, és az első éles bevetése magán a versenyen volt.
Visszaolvastam, akkor az első napon 7 kiló fölötti fogással álltam fel a horgászhelyemről - vasárnap meg úsztam egyet a csatornában és nem tudtam befejezni a versenyt :(
Azt most megfogadtam, hogy ha úszok, ha nem, mind a 2 napot lepecázom, legjobb tudomásom szerint !
Ehhez az első lépés egy pénteki edzés volt. Akárcsak egy évvel ezelőtt, most is a teljes család lent töltötte a hétvégét a Balatonon - mondjuk most Snecit nem hoztuk (a macskánkat).
Úgy alakult, hogy Apával mi az edzés elejére leértünk, de Anyáék csak délután értek le. Ennek még lesz szerepe . .
Mire leértünk már alig volt hely a csatornán, de Norbiék rendesek voltak és foglaltak nekünk egy állást. Ide pakoltunk ki és én meg is kezdtem az építkezést. Apa kevert némi etetőanyagot, földet- élőanyaggal. Szereltem mindenféle botot : rakóst, több topszettel, matchbotokat, snecizőket.
Tényleg mindenre felkészültem . . Dudaszóra meg is kezdtem a pecát, amiről el kell mondanom, hogy nem nagyon adta a halat. Mondanom sem kell, megint a csatorna túlsó végére kerültem / a tervek szerint másnap az éles versenyen is valahol ide fog a kategóriánk kerülni/ és itt nem volt egyszerű halat fogni. Végül pár keszeggel kellett beérnem, pár szákolós halam volt csak . .
Viszont dél körül már szép felhők voltak felettünk, aztán félórán belül a túlpartot alig lehetett látni, olyan zuhé kerekedett . .  Írtam, hogy nem akarok úszni a csatornában . . most ugyan nem úsztam, de kb ugyanaz az eredmény lett a vége: ronggyá áztam, de nagyon. Kb. 15.00-ig bírtuk, szuper volt elpakolászni a cuccunkat, amiből szintén csavarni lehetett a vizet. Azonnal a szállásra mentünk, ahol levetkőzés, és szárítás kezdődött. Amikor már a ruhánk felvehető lett, akkor elmentünk vacsorázni és találkozni Tímár Gáborral, felvettük az etetőanyagot és kaptunk tőle még jó pár hasznos tanácsot.
A saját pecámból túl sok tanulságot sajnos nem sikerült leszűrni . .  Emellett folyt a telefonos tájékozódás is, kezdett összeállni a kép a holnapi pecáról. Anyáék is leérkeztek, estére együtt volt a család. Közben én szerelékeket raktam össze, illetve törölgettem a botokat. És izgultam a másnapi peca miatt . .  szerettem volna jól szerepelni és ezen a vízen akár még sikerülhet is :)

2017.05.05.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése