PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2017. május 3., szerda

Tubertini Kupa - Szeged, Maty-ér

Eljött az év első ranglista versenye.
Nagyon vártam már, mondjuk azt nem, hogy majdnem téli időjárással érkezik el ez a nap . .  Nem tudom mi lett az évszakokkal. Április végén hóesésben érkeztünk meg Szegedre.
Erről nincs is mit mondani mást. Az edzés 10kor kezdődött, 10re kipakolva és dideregve vártam a rajtot. Botrányos idő volt, óriási szélben, rettentő alacsony hőmérséklettel és persze csepergő esővel jött el kezdés. Kb. félóra alatt jégcsappá dermedt a kezem. Kis séta, megint peca, kis autóban melegedés, megint peca. Hát nem volt az a klasszikus edzés.
Az alapokat próbáltam összerakni fejben. Hová pecázok, mivel, hogyan kínálom fel a csalit.
Az MMX-es csapat mellé telepedtem le, Horváth Laci és Magyar Gábor sokat segítettek. Laci pont mellettem ült, Gábor pedig szintén fázós típus, ő sokat sétált:)
A horgászok - akár komplett csapatok is - bírták, amíg bírták az ítéletidőt. Sokan még az edzés vége előtt felpakoltak, volt aki már a felénél egy meleg szobában ücsörgött. Anti horgászott tőlem balra, ővele is sok dolgot meg tudtam beszélni. Pár keszeget fogtam, legalább nem maradtam hal nélkül.
Én sem bírtam végig az edzést, 1 órakor már a közeli szálláson voltunk és szárítottuk a cuccainkat.
A tavaly már megismert panzióban voltunk, és velünk együtt az RDHSZ-t képviselő horgászok többsége. Nagyon jó kis társaság, külön élvezem a velük töltött időt. Elugrottunk ebédelni Antiékkal, utána már csak a szerelés volt hátra a szálláson és némi pihenés.

A verseny reggele

5kor kelt a csapat, mivel az etetőanyagot itt akartuk bekeverni, a pályán ezzel már ne menjen az idő.
Így is lett, a regisztrációra már kész kajával kanyarodtunk be a pályára. Szépen kivártuk a sorsolást, szokásomhoz híven húztam egy belső helyet . . .erre valamit ki kell találnom, mert a sorsolás az ritkán kedvez nekem. Na, mindegy. Bepakolás, rendezkedés, ismerkedés a hellyel. A verseny kezdetére kényelmesen felszerelkeztem és vártam az etetés kezdetére.
Valamit kifelejtettem tegnapról: baleset történt az edzés alatt. A kupakolós szettem végén az adapter, kupakolóval együtt már a Maty-éri evezős pálya medrét ékesíti . .úgy elúszott, hogy csak na. Tartalékom meg nem volt - bár kupakból volt még pár, de nem volt mibe belerakni. Gyors telefon Kovács Tamáshoz (PGR-Fishing, Garbolino), hogy segítsen ki szorult helyzetemből. És a minitoldót is tegye már mellé, ha jön a futár :)
Tehát, egész felkészülés alatt vártuk, hogy a futár telefonál, hogy itt a cucc és az etetéssel nem lesz gondom. Sajnos, lett . .  A futár verseny lefújásra érkezett meg, a pénteki napot kézzel etetve, minitoldó nélkül nyomtam végig. Azt nem tudom, hogy ezekkel mit sikerült volna elérnem, de az aznapi fogásom a 6. helyre volt elég a szektoromban. Nekem kicsit csalódás volt, szerettem volna a 3-4. hely körül végezni. 3770g . . 40 dekára volt az 5. hely és kb. 1,5 kilóra a 4.
Ettől jobban kell horgásznom, ha előrébb akarok lépni. Igazán benne maradt a pecámban 1,5-2 kiló hal, és az sem segített, hogy a szektor közepén ültem.
A szálláson az átvett kupakolót gyorsan összeragasztottuk, ebédeltünk, költöztünk egyet. Már napközben megérkezett a Molnár Sziget HE versenyszakosztály vezetője, Zelei József, Józsi bácsi.
A versenyt végigszurkolta, szemlélte a pályát. A szálláson volt mit átbeszélnünk. Én nagyon bíztam benne, hogy másnap egy jó sorsolással, teljes felszereléssel tudok javítani.

Második nap

A sorsolásról inkább nem beszélnék. A tegnapihoz képest egyel jobbra fogok ülni, még inkább a szektor belseje. Hurrá  . .  A felkészülés rendben zajlott. Most csak egy távra etettem, kockáztatnom kellett, ahhoz pedig bentről pontyot kellett fognom. Bármilyen hihetetlen, 10 perccel kezdés után megvolt az első pontyom ! Félóráig másnál semmi. Mondjuk nálam se, de ekkor még legalább élt a remény. Ami lassan kezdett szertefoszlani, mert nagyon nehezen tudtam halat fogni. Mint, oly sokan a szektorunkban. Az alig-alig vigasztalt, hogy más is szenved. Nem alakult jól a mai nap sem. A verseny végére összekapirgáltam kicsit több, mint 2,5 kiló halat, de ez megint csak a 6. helyre lett elég. Összetettben pedig 13. helyre - rosszabb fogott összsúllyal lemaradva.

Nagyon el voltam keseredve.Próbáltam, próbáltam, de nem működött semmi, amit kitaláltam, Sneciztek sokan a soron, de azt nem akartam bevállalni, főleg, hogy az elején volt egy gyors pontyom. Erőltettem a benti távot, de ez rossz döntésnek bizonyult. Ha végigsnecizem is jobb lett volna  vége. Így a verseny ment a kukába, ranglista pontot nem sikerült szereznem, csak némi keserű tapasztalatot. El is fáradtam, az összepakolás után hazafelé végigaludtam az utat. Szerencsére másnap vasárnap, kicsit feltöltődhetek.
Meglátjuk Mária-csatornán tudok-e valami ettől jobbat, addig is némi gyakorlás, pihenés.

2017.04.21.-22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése