PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2017. május 25., csütörtök

2017. évi RDHSZ Szövetségi Csapatbajnokság

Ha vasárnap, akkor Dömsöd. Majd a jövő héten megint ezt fogom leírni, de a tény, az tény.
A csapatbajnokság mindig is kiemelt fontossággal bírt nekem, mivel 2 éve amikor beültem a Molnár-sziget csapatába /és megnyertük azt / , egy életre szóló élményt adott nekem.
Lehet nagy szavak, de így van. Addig magamért versenyezgettem, akkor volt először az, hogy az én horgászatom kihatással van mások eredményére. Plussz felelősség, plussz stressz.
Szuper embereket ismertem akkor meg, és egy nagyon klassz csapat része lettem.
Tavaly fájó emlék volt, hogy nem tudtuk az első helyet megszerezni, visszagondolva most is úgy gondolom, hogy könyékig benne voltam a vereségben én is.
Akkor megvert Cserna Anti / ez mondjuk idén is benne van a pakliban / és Petrovics Laci is. Idén ismét ők lesznek az ellenfeleim, és még 2 csapat versenyzője. Zelei Józsi bácsi, annyit mondott, hogy 1-2 eredményt vár tőlem, az pedig azt jelenti, hogy csak Anti kerülhet elém. Csak, hogy ne legyen teher az ember vállán :)
Az örömteli hír, hogy 5 csapat fog a csatorna partján ülni, ezzel érdekes eredmények, keresztbeverések alakulhatnak még ki ! Norbi az U15-ben ült le, nála alapelvárás volt a szektora, kategóriája megnyerése.
A felkészülésről: a tegnapi pecám alapján 2 irányvonal maradt : bent rakón keszeget fogni, netán kárászt vagy snecizni, mint a gép.
A tegnapi sötét etetőanyagot vettem ismét elő, és mellé 4 kiló földet törtem át. Csinálok bentre egy gazdag alapozóetetést, és a kezdés után félórával fogok kimenni a rakós távra. Addig meg snecizek.
Kint pár úsztatást nézek meg, aztán ha nincs nagy tolakodás a csalim után, akkor jövök vissza snecizni. Na eddig az elmélet, nézzük mi valósult meg belőle.
A snecizés kicsit döcögve, de azért beindult. Mellettem Anti viszont azonnal kiment rakóra és húzott 2 szebb keszeget. Itt nem kell kilós dévérre gondolni, de a 2 hal együtt lehetett mondjuk 30 deka.
Kb 40-50 percet sneciztem, fej-fej mellett Antival, amikor kinéztem 11,5 méterre. A második úsztatásra érkezett egy jó szákolós keszeg, ezzel Antit sikerült látótávon belül tudni. Főleg azért, mert a sneci sem jött olyan jól, és a mérete sem volt elég nagy.
Emiatt kint maradtam és próbáltam lépre csalni még "nagyobb" halakat. Be is esett pár durbincs . . Hát nekik aztán különösen örültem: a súlyt nem adják, falánkak, szinte bármilyen csalira rárontanak, jól el tudják rontani a pecát. Kicsit variáltam a szerelékkel, szerettem volna elkerülni ezt a népséget.
Apa figyelte a szektort és megnyugtatott, máshol sem húzzák a halat. Kicsit ránéztem a snecizésre, de ugyanazt tapasztaltam, mint Anti. Alig volt sneci, és kicsik. Váltottam megint rakósbotra.

Végig az volt az érzésem, hogy Anti minimális előnnyel előttem halad és nekem kockáztatnom kell.
Ezt pedig csatorna közepén kell megtennem, valahogy a rakósboton kell halat fognom.
A megoldást Molnár Laci hozta. 2 mondatban összefoglalta, hogy ha ennyire nincs halam, milyen más lehetőség lenne még: Földgombócba pinki "belebetonoz" és érintőn pinkivel horgászva keszeget kell fogni. Kezdésnek 5-6 gombóccal alapozni, majd mindig pótolni az etetést. Vesztenivalóm nem volt, földem viszont igen, pinkivel is jól álltam.
Az első betolásra féltenyérnyi keszeg jött. Laci megnyugtatott ínséges időben ez sokat érhet, és idővel nőni fog a méret is. Folytattam hát ezt a pecát és jött is ütemre a kisebb keszeg.
Az egy kicsit aggasztott, hogy nem elég nagy az átlagméret, de mivel Anti sem fogta rakón a halakat, nekem megfelelt ez a felállás.
Ha nem változik semmi, a verseny végéig, akkor utolérhetem Antit ! Ez zakatolt a fejemben !
Szerintem más fejében is felbukkant a gondolat, mert Gyulai Ferike - Csepel He csapatkapitánya - ott termett Anti mögött és pár szóval váltást javasolt Antinak. Ferike az ideje java részét az U15-ös versenyzőjük mögött töltötte és nem is haszontalanul . .
Szóval Anti visszaváltott snecizésre és az utolsó 20 percben jöttek is neki a kis halak. És a nem is olyan kis halak. . .  Én maradtam rakóson, mert nekem állandósultak a kisebb keszegek, így nyomtam végig a versenyünk zárásáig. Ami 1 órával rövidebb volt, mint a felnőttek versenye.
Ez mindig őrült számolgatásra ad okot, 2 szektor már lezárva, 4 még nyitott.
Jött a mérlegelés: Nagyon bíztunk Norbiban, mivel a zsiliphez közeli 1/1-es helyen ült, innen jó esély adódott nyerni. Viszont nem így történt : Gyulai Ferike jó munkát végzett, a csepeli versenyző srác Norbi előtt végzett ! Rossz hír, nagyon rossz hír.
Ezt már csak tetézte, hogy a mi szektorunkban sutyorogtak róla, hogy Petrovics Laci / Szigetszentmiklós/ fogott egy nagy kárászt ! Ne már !!! Az még oké / jó, nem oké / , hogy Anti megelőz, de Laci idén is előttem végezzen . . .
És bizony így lett. Akkora kárász volt a szákjában, mint egy közepes ponty. Szuper . .
Anti is előttem végzett, kb 20 dekával . .ha nem vált snecizésre meg is előzöm. 2 szektor után elég harmatosan állt a csapatunk, ez meg is látszott Józsi bácsin . . Alig mertem a közelébe menni, pedig az ebédet ott osztották.
Apa nyugtatott: még semmi nincs veszve, van még 4 nagyon jó versenyzőnk a pályán, ebből még bármi lehet. Ő pozitív volt: szerinte simán nyerünk !
A pakolászás alatt végig ez járt a fejemben: nem veszthetünk, nem mehet el megint rajtam/rajtam is.
Közben vége lett a versenynek és vártuk a kilókat. Noémi lesnecizte a szektorát, Kassai Adrián mögötte végzett. Ez jó, nagyon jó !!! Főleg mert a versenyszabályzat alapján, a női induló / a férfi mezőnyben / - 1 pontot ír a csapatösszesben. Ha így vesszük, akkor Noémi csinált egy nulla pontos pecát, Adrián kettese mellé. Ezzel lett egál a csapatban. Jött a következő szektor : Poszonyi Csabi kettesére, egy csepeli egyes. Fenébe, megint ott az előny !
Maradt Schmidt Ati és Serman Laci. Apa, ekkor annyit mondott : Csont nélkül nyerjük, meglásd !
Neki lett igaza: Attila "űrpecával", 6 kiló feletti fogással nyert. Ráadásul a sorsolásból adódóan / belső szektor széle / 2 csepeli ült mellette, akik halhoz alig jutottak a verseny alatt.
Serman Laci szintén hozta a szektor első helyét, ezzel bebiztosítva a csapat aranyérmét !!!
Megvaaaaaaan ! Szorosnak indult, de meggyőző győzelem lett a vége.
Messze nem volt tökélestes a pecám, de sokkal jobban ment, mint tavaly. Szerencsém sem volt, de ha enélkül is meglett a csapatarany, akkor sebaj.
Most azt mondom, akkor legyen szerencsém egy hét múlva,a mikor az egyéniben kell bizonyítani !
A díjkiosztó után elbúcsúztunk mindenkitől, megköszöntük a szervezést / megint kitettek magukért az illetékesek / és hazaindultunk. Apa tök büszkén feszített az éremmel a nyakában, mert ő is kapott egyet Zelei Józsi bá-tól, mint kvázi csapattag :)

2017.05.14

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése