PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. szeptember 16., péntek

Maconka Barátai Záróforduló - beharangozó

Eljött az 5 fordulós verseny utolsó megállója is, ami a végállomása egy szuper sorozatnak.
Lehet, hogy sokan úgy tekintenek erre, hogy nem vadvíz, kockató és igazán nincsen kihívás egy ilyen versenyben. Én kicsit másképp látom. Lehet, hogy nem a Velencei-tavi evezőspálya vagy a Mária-csatorna, de: 
Amikor a verseny elkezdődik, akkor közel 100 horgász azzal a céllal ül le, hogy a legjobb eredményt hozza ki az adott napon.
Szerintem ez minden versenyen így van, illetve ha valaki nem ezzel a fejében ül le, az minek megy el ? 
Lehet, hogy nem egy bonyolult pálya a fentiekhez képest, de akkor és ott ezt kell a lehető legjobban megoldani. Legyen ez feederes vagy úszós horgász, a feladat mindenkinek ugyanaz.
Erről ennyit.
A másik:
A legutóbbi fordulóban elért szektor 1-es eredményem felvetett egy kérdést:
Véletlen volt a helyezés vagy a korábbi versenyeken pecáztam tudásom alatt ?
5-8-7 és 1. Ezekkel az eredményekkel vártam az utolsó fordulót.

Visszagondolva az első pecán Berczi Szilárd végzett előttem, kicsit több mint másfél kilóval. Úgy gondolom, hogy a horgászataimban ennyi mindig benne marad. A csalizási, etetési sebességemen van mit javítani.
A második forduló, az előtározón. Itt csúnyán elszálltam . .  A nyolcadik hely több dologból adódott. A távoli matcbotozás során alig találtam a pontyokat, azt hiszem egyet sikerült csak fognom. A partközeli peca is döcögött. A két táv között váltogatva küzdöttem végig a versenyt, de valahogy nem találtam a ritmust. Az eredményen meg is látszott. 1 kilón belül voltak ketten is előttem, ha jobban rákészülök és van kész taktikám ez meglehetett volna. Mindent elmond, hogy már úton voltunk a cuccainkkal, amikor megláttuk, hogy nem csak a gáton van kijelölve úszós szektor. Ahogy kell, bele is húztam, és ott már ment a freestyle, etetőanyagban, csaliban.

3. forduló, hetedik hely. Na ez volt, amikor majdnem 20 kilót fogtam. Dőlt a hal rakósboton. Itt jött ki igazán, hogy gyorsulnom kell . .  A kieső idő miatt, összeszedtem pár kiló hátrányt. Egy horgász volt 1 kilón belül, ami gond nélkül behozható egy gyorsabb pecával.

4. forduló. A forduló, amikor majdnem minden a helyén volt. Nem csak a szektor 1 miatt mondom ezt. Ez volt az a verseny, ahol fejben a leginkább a pecára tudtam koncentrálni. Lehet az időjárás miatt is, rég pecáztam 6 órát esőben, szélben. Csak magam elé nézve, mint egy robot töltöttem el a versenyidőt.

Nézzük, hogy állt a ifjúsági tabella a záróforduló előtt:

Nyilas Márk 20 pont      a legrosszabb eredményt kiejtve : 12 pont      fogott súly: 25425g
Fekécs Ádám 21 pont    a legrosszabb eredményt kiejtve : 14 pont       fogott súly: 39500g
Dénes Milán 21 pont      a legrosszabb eredményt kiejtve : 13 pont      fogott súly: 45085g

A nevezések lezártakor már láttam, hogy Nyilas Márk nem veszélyes rám, mivel kihagyja ezt a fordulót. Tehát neki marad a 20 pontja.
Ha 6ost pecázok ő nem kerülhet elém / fogott súly miatt/

Ádám már nehezebb eset: 1 pont előnnyel és némi súly előnnyel olyat ekll, horgásznom, hogy magam mögött tartsam a végelszámolásban.

A másik 2 srác feeder kategóriában versenyzett, ott bármikor beköszönhetett pár nagyobb hal, ami a szektor rangsorban és a fogott súlyban is értékes lehetett. Ádám "nagyhalas" taktikát szokott vinni, ez 2szer be is jött neki, amikor az ifi első helyett / fogott súly alapján/ el is hozta. Viszont kockázatos is, mert mi van, ha nem találja meg az a nagy hal a csalit . . 

Ezekkel az előjelekkel vágtam neki az utolsó fordulónak, amiről annyit már biztosan tudtam, hogy az engem érintő úszós szektorok az  - A és B szektorok -  mély vízben lettek kijelölve.

És, hogy garantáltan küzdelmes versenyem legyen, etetőszúnyog nélkül álltam a forduló előtt és tudva, hogy Schmidt Ati is ott lesz, Molnár-szigetes felnőtt versenyzőnk, aki eddig ha eljött, vitte is a szektor 1-et, de legtöbbször az úszós aranykupát is. Ha valakit, hát őt szeretném holnap elkerülni . . 

2016.09.02.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése