PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. szeptember 24., szombat

Felemás éjszakai peca az Ordas-tavon

Éjszakai pecaa ! Juhúúú ! Ráadásul egyik kedvenc tavamon !

Péntek este tózárás után pecaversenyre mentünk, Sződre.

Sikerült tartani a tervet és 18.00 előtt pár perccel a tónál álltunk.
Időben érkeztünk, mivel pár perccel később megtörtént a sorsolás is és egy rövid tájékoztatás a szabályokról. A mérlegelésről szóló résznél Apával néztünk jó nagy szemekkel !
Hal nem kerül haltartóba, hanem aki halat fogott, az hangosan bemondja a számát és azonnal mérlegelik is a halát.
Azt tudtuk, hogy kiemelten védik a halakat, de nehéz volt elképzelni, mi lesz akkor ha egyszerre több helyen is hal kerül a partra.  Valószínű van már benne tapasztalatuk, de nekünk újdonság volt a szabály.
6-kor zárt a tó, a sorsolással elment egy kis idő és etetés 6.50-kor, kezdés 7.00-kor.
Csak rakózni akartam, vésztartaléknak volt nálam egy matchbot.
Sötétben, pólóban :)
Néztem az órámat, kicsit feszes lesz . . A 27-es helyet húztam, amiről annyit tudtam, hogy irtóra nem ott fogok ülni, mint ahol az elmúlt hetekben pecáztam. A bepakolás, ládaállítás után jött a következő meglepetés.
Mégpedig a vízmélység mérésénél. A másik oldalon alig volt 2 méteres víz, itt simán volt 3 méteres vizem. Ezzel adódott is némi gondom, megint ki kellett pótolnom a szerelékem.
A kezdésig alig volt pár perc, de gyorsan megoldottam a feladatot és már mehetett is az első pár kupak a célterületre. Nem szeretem, ha ilyen kevés idő van felkészülésre . .
Dudaszóra / kolompolás volt :)/ betoltam a rakóst. A csali a korábban sikeres 3 csonti volt. A kezdés után pár perccel tőlem balra már kapása is volt egy versenyzőnek. Szerintem etetése se volt, úgy jött a hal neki. Mire ezt végiggondoltam elmerült az én úszóm is ! Ezerrel húzta ki a gumit, testkapásnak tűnt. Így is lett, illetve nem lett meg . .  Legalább már kapásig eljutottam.
A baloldalam közben szorgalmasan fárasztott. A nap közben lement és ezzel együtt jól le is hűlt a levegő. Lehet mégis Anyának lesz igaza és fázni fogok . .
Itt már azért elkezdtem fázni
Fél nyolc előtt nálam is megtört a jég, szép elhúzós kapással jelentkezett az első halam !
A kitörése után gyorsan kontroll alá vettem. A új topszett, az új gumizással nagyon jól szerepelt.
Hát még milyen jó volt az oldalkivezetéssel rövidíteni és partközelbe terelni a halat. Tomi, köszönöm a precízen összerakott topszettet, a fárasztás nagyságrendekkel könnyebb, mint korábban.
19.33-ra én is elkiálthattam magam : 27-es ! A mérlegelés gyorsan megtörtént : 4,1 kiló !
Jobb kezdés, mint gondoltam.
Kb. 20 perccel később jött a következő kapásom, ez is megindult, mint a gyorsvonat . . .áááááá megint külsőőőss lesz !
Apa próbált szurkolni, hogy ne az legyen, de elég gyorsan beigazolódott a félelmem, kipattant a horog. A horgon pedig egy kis ajándék is volt, vagyis nem is kicsi. Jókora pikkely virított a horgon . .  ha ez szájba akad, akkor eltornáztam volna a ponttyal !
Az első partra terelt halam
10 percen belül ismét eltűnt az úszóm, de egészen máshogyan viselkedett a hal, mint az eddigiek.
Tuti tok lesz . .gondoltam. A rövid fárasztás után meg is mutatta magát, hosszú testével forgott kicsit a víz felszínén. Kicsit paráztam a szákolástól, de szépen beleúszott a szákba.
3250 g, nem volt kicsi ! Ezzel a hallal szépen tartottam a lépést a szektoromban, bár tőlem balra azóta 2 hala is volt a 26-os helynek.
Sebaj, ha beindulnak a halak, akkor ott lehetek az élmezőnyben. Ha beindulnak, de nem nagyon akartak beindulni.
A verseny félidejénél jártunk, amikor megint eltűnt a világítópatronnal kiegészített úszó !
A halam azonnal kirontott, be a baloldali szektorba ! Szóltam a szomszédomnak, hogy látogató érkezik ! Közben belefeszültem a botba és lépésről lépésre visszacsalogattam középre a halam.
Itt kezdődött az igazi fárasztás, bár párszor még megindult a hal - leginkább a baloldalt szerette.
Mivel már nagyon kellett a hal, nem erőltettem túl, akartam ezt a halat. Annyira csalóka a halak mérete éjszaka . . először úgy gondoltam nem nagy hal, amikor partra húztam már nagyobbnak tűnt.
Amikor jól eltörtem a merítőm nyelét, akkor már igazán nagynak tűnt . . Itt már egyszerre voltam boldog és dühös. Évek óta használom a száknyelem és a nyél is túl van már párszáz halon, köztük jó pár nagy pontyon. Van már tapasztalatom szákolásban, de annyira szerencsétlenül történt a dolog, hogy elnyeklett az utolsó tag. A ponty is persze a szákolás utáni pillanatot ragadta meg, hogy vetődjön egyet a kiemelés pillanatában . .Mind1, bye-bye nyél.
A mérlegelés ismét gyorsan megvolt : 5,05 kg ! Már 10 kiló fölé jutottam, ami önmagában nem rossz.
Gyorsan elő a tartalék nyél, ami ugyan kicsit rövidebb, de a semminél több.
Itt jó nagy szünet jött, egy óra múlva lett ismét kapásom. De ez még furcsább volt, mint  akorábbi tok. Lefelé forogra haladt, szinte biztos voltam benne, hogy külső akadás. A part közelében derült ki, hogy mennyire . . A farokuszonyban volt a horog, alig bírtam kiemelni. Fúrta magát lefelé, és mivel minden uszonya szabad volt, keserves szákolásra készültünk. Ami végül is elmaradt, mert ahogy próbáltam annyira megemelni, hogy az orra alá kerüljön a szák, kipattant a szakáll nélküli horgom..
Arghhh, nagyon kellett volna, és sajnáltam a fárasztásra elpazarolt időt is.
A verseny hátralévő részében több halam nem lett, kapásféleség volt azért pár. Kezdtem már fáradni és néha alig láttam az úszóm . .
Következtetés: ha éjszakai versenyre mentek, előtte ne nulladik órával kezdjétek a napot ! :)
A verseny vége előtt érdekes dolgok történtek: Többen elpakoltak a vége előtt !
Nekem ez tök fura volt, a verseny még tartott és mentek kifelé az emberek.
Volt olyan villódzás a fejlámpák miatt, hogy csak na ! Apa szerint nekik nem nagyon volt haluk a verseny alatt és szerettek volna mihamarabb a fűtött kocsijukban ülni.
Én végighorgásztam az időt, aztán pakoltunk el. Töksötétben ez azért nem ment könnyen.
23.15-re már a díjkiosztónál álltunk. Nem mintha reményem lett volna bármire, a számok bekiabálásából tudtam kb mi az állás. Megtapsoltam a győzteseket, Apa közben már járatta a motort.
Hazafelé menet olyan jót aludtam meleg kocsiban, de olyat :)
Azért eljönnék még máskor is, de melegebb ruha kell, mert a végén már Apa polárja is rajtam volt !

Másnap mikor felébredtünk Apa írt a tógazdának, hogy hol is végeztem a versenyben:
12400g, szektor 4. Ami egy 16-os szektorban nem rossz, úgy hogy alig fogtam halat / mármint darabra /

2016.09.23.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése