PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. szeptember 24., szombat

Duna Relax Hotel Horgászverseny - Ráckeve

Apa még augusztusban megfűzött, hogy elmehetnénk egy közeli horgászversenyre, Ráckevére.
Először nem nagyon fűlt a fogam hozzá, mert a ráckevei rész nem igazi versenypálya, ennek megfelelően eléggé sokféle horgászhely esik a verseny területére.
2 éve volt aki stégről pecázott, volt aki kikötött csónakba sorsolta be magát, ezáltal az eredményekre is rányomta a bélyegét a horgászhely.
Azért csak rá tudott venni Apa a versenyre, így aztán miután az előzetes szúnyogbeszerzést megejtettük, részemről abba egyeztem bele, hogy csak rakósbotot hozok.
Magyarul, se snecizőkészlet, se spiccbot, se egy matchbot. Ja, ifjúsági kategóriában nem lehetett fenekezni.
Szerettem volna egy szép szombati napsütéses délelőttöt elrakózni a parton.
Ehhez minden adott volt, szeptember egyik legszebb szombatja volt aznap, és a sorsoláskor az is kiderült, hogy a pálya elejére húztam, ahol elég jó vízmélység is van.
Joggal reménykedtem a pörgős - bár semmiképpen nem nagyhalas - pecában.
Minimális etetőanyagot kevertünk be, még sorsolás előtt  - és némi folyóvízi agyag + lösz keverékét.
A szúnyog minőségi nem volt a legjobb, de kicsire nem adunk :)
Ezzel a versennyel még egy apró gondom van: szinte nincs is felkészülési idő.
Emiatt kevertük még be hajnalban az etető dolgainkat, mivel a hely elfoglalása után egy gyors ládaállításra és mélységmérésre volt csak időm.
Itt mindjárt jött is a meglepetés : irtó jó vízmélység volt előttem ! Több, mint 3 méteres víz !
Ez mindjárt adta azt is, hogy 3 tagban kell rakóznom és hogy a szerelékem rövid lesz ide . . .
Mit lehet tenni, jöhet a toldás, amit annyira nem szeretek, de szükség törvényt bont.
A Maconkán használt szerelékemhez egy tagnyi toldást kellett gyorsan hozzácsapnom. 
Arra még azért volt időm, hogy ezt mindkét keszeges topszettemre megcsináljam.
8-kor dudaszóra pont kész lettem - az etetést már előtte meg lehetett tenni.
Az első hal az első betolásra meglett. A kezdésre nem lehetett panaszom.
20-as horog, 3 tűzőszúnyoggal - ez működött.
Az első hal után kicsit összevissza peca vette kezdetét. Sehogy nem tudtam elkapni a ritmust.
Fogtam a halakat, bodorkát, kis keszeget, néha snecit, ritkábban gébet - de nem volt benne semmi rendszer. Azt pedig nem szeretem. Keresgéltem a mélységet, próbáltam a parthoz közelebb is, nem teljes hosszban pecázni - de az eredmény nem változott. Ritka halak, méretben változás semmi.
Amíg így szedegettem a halakat, azt látom, hogy tőlem jobbra egy kis srác spiccboton húz egy jó 60 dekás dévért ! Ne már ! Egy mozdulattal felzárkózott rám . . 
Összeszorított foggal szedegettem tovább a halakat - működnie kell, amit kitaláltam.
Közben egyszer csak régi, kedves ismerős állt meg mellettem : Técsi Levi ! Egy éve együtt voltunk Szigetbecsén a horgásztáborban ! Tök jót dumáltunk, amiből kiderült, hogy a dévéres szomszéd az ő öccse :) Na, szuper :) Volt időnk beszélgetni, mert a halak simán hagytak rá időt . . 
Néha elment kaját, innivalót venni, de többször is visszanézett hozzám.
A horgászat utolsó órájában már minden halért meg kellett szenvednem. Apa megnyugtatott, hogy feljebb is ez a helyzet. Talán egy felnőttnél láttunk akciót sűrűbben, ő is rakózott, csak kicsit hosszabb bottal. 
Az utolsó félórára fordulva kérdeztem Apát mit csináljak. Apa azt tanácsolta, hogy nincs akkora sodrás, mint amire számítottunk, kezdjem el lőni az úszóm bal oldalát, hátha karikakeszeg beállna elém. Mivel túl sok veszteni valóm nem volt, csontim meg pinkim volt dögivel, elkezdtem csúzlizni.
Második lövésre durr  - karika ! Nofene, ez lehet, hogy menni fog !
Az utolsó húsz perc álomszerű volt. Betolás, lövés / vagy még időm se volt lőni / már halam volt.
Közben benépesült a vízpart, kezdődtek a rendezvények a piactéren és sokan leültek, megálltak mögöttem. Pont a legjobbkor ! Igazi pörgős rakózást láthattak, nagyon sokan szurkoltak mögöttem ! 
Tök jó érzés volt, hallgatni és közben annak szurkoltam, hogy ne legyen még vége a versenynek :)
De persze 11kor lefújták és úgy álltam fel, hogy legalább a vége jól sikerült.
A mérlegelést a pálya túlsó végén kezdték, így volt időnk elpakolni. Az egyik leggyorsabb összepakolást mutattuk be Apával, már csak a szák volt a vízben mire odaértek hozzám. Apa ekkor már tudta, hogy a legjobb felnőtt valamivel 4 kiló felett fogott. Eszerint nem volt egy halban gazdag nap ! Amikor kivettem a szákom, valakitől hallottam, hogy itt az ifi első, de felnőttben se lett volna rossz ez a súly. 3170g ! Én kb 2 kilóra saccoltam, Apa 3ra. 
A felnőtt első helyezett odalépett gratulálni : 
Szép menet volt, mondta !
Ekkor kezdtem el gondolkodni, a pálya többi részén ugyan mennyi hal lehetett, ha én 3 kilóval idáig jutottam. . .
Eredményhirdetés előtt tudtam pár mondatot váltani Noémi 
/ Devecseriné Rimmel Noémi / férjével, aki felnőttben versenyzett. 
Ő végigsnecizte a versenyt és kb 2,5 kilóval lett második !
Sőt, Noémi édesapja lett a harmadik 1650g-al.  Gratuláltam nekik a dobogóhoz. József pedig az első helyemhez.
Kis csúszással elkezdődött az eredményhirdetés. Levi tesója lett az ifjúsági harmadik, a második helyezett ifi 720g-al zárt.
Én az első helyért kupát kaptam és egy 2 személyes belépőt a Duna Relax & Event Hotelbe !
Ezt gyorsan fel is ajánlottam Apának és Anyának :)
Összességében egy klassz kis versenyen tudtam részt venni, kár lett volna kihagyni !

2016.09.18.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése