2016. szeptember 29., csütörtök

Cralusso -Kőszirt Kupa

Szeptember végére visszatértem egy verseny erejéig Diósjenőre.

Ráadásul egy páros versenyre. Amellett, hogy páros verseny, többféle módszert is lehetett alkalmazni.
Úszós és feeder módszerrel is próbálkozhattak a versenyzők.

Én a Molnár-Szigetek HE-beli csapattársammal, Dobi Antival neveztem be a versenyre.
A verseny előtti 2 héttel már lázasan terveztük az etetőanyag használatot, élőanyag felhasználást illetve a kettőnk horgász taktikáját.

A tóról annyit kell tudni, hogy nagyon szép keszegállománya van, de szép pontyokkal, kárászokkal is lehet találkozni. Sajnos megtalálható a kis "kedvencünk" is, a törpeharcsa :(

Ennek tudatában állítottuk össze a dolgainkat, ügyelve a kiírásban megadott limitekre. Az élőanyag beszerzését Apa intézte, Anti az etetőanyagot és földet biztosította.

Elég korán ott voltunk a tónál, regisztráció előtt kb. egy órával már a vízparton álltunk. Antiék kicsit később érkeztek, de még így is bőven volt időnk a bekeverésre. Közben sorban érkeztek a versenyzők. Nagyon jó kis mezőny gyűlt össze, volt köztük egyéni ifjúsági és felnőtt csapatvilágbajnok, magyar bajnok, válogatottak egész sora, de a magyar finomszerelékes ranglistáról is felbukkantak ismerős arcok, nevek.
Antival összenéztünk : itt labdába rúgni nem lesz egyszerű, de akkor is megpróbáljuk kihozni a maximumot a mai pecánkból !
Anti húzta ki a helyünket a sorsoláskor - 86-os. Kérdeztük, az milyen hely? Mondták többen, hogy a kárászosabb oldal és ráadásul szektor széle. Nocsak, lehet mégis lesz keresnivalónk ?
A stéget elfoglalva megállapítottuk, hogy kettőnknek kicsit szűkös lesz, de talán éppen elférünk rajta.
Elkezdtük a kipakolást, mert fogyott az idő a kezdésig. Én rakósbotra is készültem, Anti csak matchbotos pecára. Mondjuk a stég kialakítása miatt 2 rakós esélytelen lett volna.
A 9.20-as etetésre majdnem készen is lettünk, kb 5 perces csúszás volt a felkészülésünkben.
Az etetést kb 32 méterre építettük fel, elég pontos csúzlizással.
A kezdés után Antinak lett először hala, amennyiben a törpe annak mondható....
Megvagy !
Nekem nem igazán jött semmi, pedig szorgosan lőttem az úszómat. Annyira szorgosan, hogy elszakadt a csúzli gumija . .  Klassz . . Apa gyorsan megszerelte, hála a gyorskötözőnek.
A megszervizelt csúzli következő lövésére nekem is meglett az első halam, ráadásul keszeg, bár elég
kicsike. A baj ezután jött: a kedvenc Drennan csúzlim ismét bemondta az unalmast . . nem is akárhogy : a csúzli kosara szakadt el ! Itt már nem fog segíteni a gyors kötöző.
Apa előbányászott egy akármilyen tartalékcsúzlit és azzal folytattam a lövöldözést. Rossz előjel . .ez nagyon nehézzé fogja tenni a pecámat. Ettől függetlenül összeszorított foggal tettem a dolgom, néha még halat is fogtam :) Vegyesen jött törpe, keszeg, sneci, néha durbincs. Jó lenne darabosabb keszegre ráállni, de még nem állt össze az etetés.
A mai gyűjtemény
Azt elfelejtettem még, hogy kezdésre kiderült, hogy mégsem mi lettünk a szektor széle, hanem Norbiék.
Ők feedereztek, a távolság kb ugyanaz volt, mint nálunk.
Ők jóval korábban elkezdték húzni a halakat, de ez a módszerek különbségéből adódott.
Félidőben úgy látszott élnek a helyük adta előnnyel és nekünk itt ma nem osztanak lapot. Főleg úgy, hogy a tőlünk balra eső páros is elkezdte ütemesen fogni a keszegeket, pár törpével fűszerezve.
Apa folyamatosan figyelte a szektort és annak ellenére, hogy még nem kaptuk el a ritmust, úgy látta tartjuk a szektor harmadik helyét.
Ezen nagyon csodálkoztam, mert Antinál jöttek a halak, bár volt jó pár üres kapása, nálam nagyon esetleges volt a peca.
A verseny második felénél viszont történt valami . .
Mintha beérett volna az eddigi munkánk, elkezdtek jönni a keszegek. Ráadásul a jobb keszegek, bár nálam azért még mindig vegyes volt a kép.
Ekkor már túl voltam némi gubancoláson, botcserén, előkecseréken. A csali a 3 szál szúnyogról némileg módosult, 1 fehér csonti került mellé. Viszont lehet mindez kellett ahhoz, hogy elkapjuk a ritmust. Az összehúzott mélységeknek hála irtó jó ütemben kezdtük fogni a keszegeket. Reális esély nyílt a felzárkózásra, bár tudtuk nagy hátrányt kell ledolgoznunk. Ezzel párhuzamosan a szomszédainknál lelassult a fogás. Beérett az etetésünk, minden dobásra kapásunk volt, mondjuk jó lett volna, ha mindet meg is tudom akasztani. Anti szerencsére nálam hatékonyabb volt ebben, szorgalmasan gyűjtötte a halakat.
Ami különösen tetszett a folyamatos kommunikáció, végig beszéltünk, csaliban cserélgettünk, variáltuk az etetés ütemét. Szerintem ennek lett az eredménye, hogy a végére így összeállt a pecánk.
A jövőben ezen kell majd finomítani, és előbb lesz meg a nyerő vonal.
Közeledett a verseny vége és még mindig fogtuk a halakat, szinte ugyanazon etetés 2 szélét horgásztuk. Ezt is gyakorolni kell majd és akkor egy összeszokott páros lehetünk majd.
13.30-kor lefújták a versenyt és azonnal kezdték a mérlegelést. Norbiék voltak a sorban az elsők.
11120g-al zárták a versenyt. Tudtuk, ennyi halunk nincsen  . .
Nem is lett . . 9760g. Mindketten éreztük, hogy simán benne volt ennyi hal a pecánkban. Csak a rontott kapásokban, hát még a kezdeti kieső - hal nélküli - időben.
Az igazán elkeserítő hír ezután jött : a baloldali szomszédaink összfogása:  9880g !
Az egy darab keszeg, egy kicsi keszeg ! Apa szerint ennyin múlt a szektor második helyünk.
A mérlegelés haladt tovább és negyedóra múlva kiderült, hogy neki lett igaza.
A szektorunk 3. helyét csíptük el, beljebb már az 5 kilót sem tudták elérni.
Antival annyira azért nem voltunk elkeseredve, mert mindkettőnkben az utolsó óra pecája élt még, az pedig biztató a jövőre nézve.
A pakolás gyorsan haladt, félórával később már kint voltunk a parkolóban.
Az ebéd után vártuk a díjkiosztót és értékeltük a versenyt. A párosunk jól működött, az etetőanyag a verseny végére nagyon jól működött, a rontott kapásokon dolgoznunk kell és jöhet az ettől jobb eredmény.
A kaja utáni tombolasorsolás alatt már minden versenyző az eredményhirdetést várta, bár ekkorra már tisztában volt mindenki, hogy a mai eredménye mire volt elég.
A fogásunk a legjobb szektor harmadik eredmény volt, ez az abszolút 7. helyet jelentette.
Ha egy kis keszeggel többet fogunk, akkor 5. helyre ugrottunk volna fel, de őszintén mondom, ebben a mezőnyben nem kellett a mostani eredményünkkel szégyenkeznünk.
39 párosból 7. hely, és volt esélyünk a szektort is megnyerni, de nem volt elérhetetlen az abszolút első hely sem.
2,5 kilóra volt tőlünk az abszolút első . .  simán látótávolságon belül volt a legjobb páros.
Főleg úgy, hogy - valljuk be őszintén - a párosunk közel sem fele-fele arányban fogta a halakat . .
Az én pecámban kb 1,5 kiló hal "maradt benne", Antiéban talán 1 kiló.  Ez persze majdnem hibátlan horgászatot feltételezett volna, de a cél ide eljutni.
A szektorhelyezésünk így is kupát és ajándékokat ért. Az Antival való közös peca pedig minden pénzt megért ! Szerintem jól egymásra tudunk hangolódni és lesz folytatása a közös pecának.
Gratuláltunk mindenkinek, A Molnár-Sziget HE versenyzői gyűjtöttek szektor 1,2,3 eredményeket.
Az első 7 párosban szerepelt 3 csapatunk !

Nagyon jó verseny volt összességében, nívós mezőnnyel, jó szervezéssel.

Köszönet érte Králik Károlynak és csapatának !