2016. szeptember 6., kedd

Farmer-party peca ! Vendégposzt !

A ritka vendégposztok egyike következik, Apát kértem meg, hogy írja meg ennek a pecának a rövid történetét.
Dolgozik a picker
Az érdekessége, hogy a Tímár Mix-Exner-Maver kupával egy időben történt :) Azt kérdezitek, hogy ez hogyan történhet? Apa elmeséli :

Cégünknél tavaly indult egy "hagyományteremtő" sorozat: a Gasztro Prémium Vízparty Csapatépítő és Gasztronómiai  Összejövetel. Persze, a neve nem ez illetve még nincs, de sokan szeretünk pecázni, vagy legalábbis az időt a vízparton eltölteni.
A tavalyi is emlékezetesre sikerült, a kulturált alkoholfogyasztás mellett szép számmal akadtak horogra szebbnél szebb halak is. Egyértelmű volt már akkor is, hogy ennek folytatása lesz, csak az időpont volt a kérdés. Az időpont persze mikorra esett ? a fent említett Tímár Mix-Exner-Maver kupa kellős közepére . .
Azt azért nem mondhatnám, hogy komoly dilemma elé állított volna az időpontok egybeesése, mivel már az elején látszott, hogy kivitelezhető a 2 program egybekapcsolása.
Igazából Milán volt csak a kérdés, akar-e az első forduló után még aznap víz közelébe menni, vagy egyedül látogatom meg a kollégáimat Dunavarsányban.
A család másik fele közben Debrecenben volt egy nagy családi összejövetelen, amiről mi igazoltan hiányoztunk.
A szombati mérlegelés után rövid egyeztetés volt kettőnk között és hazafelé vettük utunkat, ahol egy macska megetetése várt minket. Ja, és pár feederbot bepakolása a kocsiba :) Milán felvette az Inviteles mezét, tervei szerint hallal szerette volna felavatni / Köszi István - Szeptemberben már élesben vizsgázik a póló!/
Napközben már jöttek a hírek a fiúktól: elég vegyes fogásokról hallottam, volt aki inkább csak áztatta a zsinórját, de volt aki már 3-4 halnál járt kora délutánra.
6 óra után értünk a tóra, ahol egy jó hangulatú társaság fogadott minket. Milánt a csapat zöme már "ismerte" a Facebookról, most megtörtént a személyes találkozó is. Nem nagyon húztuk az időt, gyorsan felszereltem az nagyobbik feeder botot és már ment is befelé a szerelék. Térültem fordultam, hogy feederfotelt, egyebeket hozzak a kocsiból. . . . Mit látok ? Józsi már fáraszt a botommal ! Ez gyorsan jött !
Árnyékponty :)
Na mondom ezt még hagyom másnak, de a következő az enyém lesz ! A hal gyorsan partra került és mehetett vissza a cucc. Ami alapvető különbség volt a többiek pecájához képest, én nem dobtam messzire, max 25 méterre. Jött is a kapás, ahogy kell ! Ez már az én halam volt ! Szépen szákba lett terelve a tükrös. Felszereltem a kapásjelzős cuccot is, e az akkor este néma maradt :)
Közben Milán sem tétlenkedett, a szélső állásnál a ládáját állítgatta. A jelek szerint még nem lett elege mára a pecából :)
Először a minirakóval próbálkozott, de pont nem érte el a törést, így átváltott a 11,5-re.
Szinte a betolásra lett hala, ami le is kapta őt a ládáról és jól megtépte őt. Illetve a gumizást !
Na a pontyos szett mára félrerakva, jöhet valami más. Rövid tanakodás után felszerelte a pickert és megint a közeli távra dobott. Kb. annyi időm volt, hogy megkérdeztem, a fék jól van-e beállítva, és már halat fárasztott :)
A picker megint hozta a formáját, gond nélkül oldotta meg a feladatot. Milán gyorsan fogott még egy halat a pickerrel - elég jól indult a peca, zárkóztunk a csapat után:)
Ő már a sötétben jött
Közben elkészült az isteni lecsó is, már nagyon vártuk ! Milán beköltözött a fotelembe és botot is váltott. Felszerelésre került a világítópatron is, mivel gyorsan sötétedett. A lecsó utáni első kapás gyorsan le is törte a a bottartó fejet, elég nagy lendülettel indult a sötétedés utáni első hal. Fiam a víz felé rohanó botot valahol a lejtő felénél csípte el, így megmaradt a bot is és a hal is a végén :)
A következő dobás ismét halat adott, ezt megint Milán jegyezte. Itt én következtem egy sikeres kapással, szákolt hallal. Majd 2 rontott hallal, egyik a bevágásnál nem akadt meg, a másik menet közben búcsúzott. Annyira már nem bánkódtam, mivel közben 10 óra lett és ránk még várt egy vasárnapi peca is a Velencei-tónál.
Elbúcsúztunk a srácoktól, akik sok sikert kívántak Milánnak és hazagurultunk, majd zuhanyozás után gyors álomba merültünk.
Jövőre - az időpontválasztásra jobban figyelve - folytatása következik !