PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. augusztus 28., vasárnap

Tímár Mix-Exner-Maver Kupa 2016, Velencei-tó

Eljött a szünidő utolsó hónapja és ezt a hónapot is versennyel kezdtem.
Nagyon vártam már, mivel a Velencei tavon rendezett versenyeket különösen szeretem. Tavaly itt mutatkoztam be először, mint friss SIR kártya tulajdonos :)
Azt nem mondhatom, hogy a pályát töviről hegyire ismerem, de remélem ezzel a mostani versennyel ismét tanulok valamit a helyszínen.
Amit eddig tudtam : ha sok és jó méretű sneci van a pályán, akkor a pörgős snecizés hozhat egy erős közepes eredményt - bár valószínű nyerni nem lehet vele.
Rakós táv : a törést nem mindenhol lehet elérni a 11,5-es bottal és még ha el is éri az ember, akkor a kérdés az, hogy feláll a hal az törésre. Ha igen, akkor gyorsan annyit kell fogni belőle, amennyit csak lehet, mert a halraj odébbáll, főleg ha a szomszédok is ezen török a fejüket.
A végére pedig marad a matchezés az első és a második bója között. Fő a pontosság, azt a távot kell dobni, amit pontosan meg tudunk lőni. Ami itt még fontos, hogy meg kell találni, milyen mélységben tartózkodnak a keszegek. Keszegek, mert ez a pálya fő hala.

Ebből kell  a nyerő taktikát összehozni. Aztán ez az elmélet és mit sikerül ebből megvalósítani? Vasárnap délutánra kiderül :)

Edzés -1. nap, péntek

Apával már korábban megbeszéltük, hogy edzés nélkül nem megyünk versenyre, így pénteken már a pályán voltunk. Kora reggel érkeztünk, Tímár Gáborral egyeztetve, az ő közelében pakoltam ki.
Kicsit elgondolkodtam :)
Az átlag keszegméret
Gábortól átvettük az etetőanyagot, földet és gyorsan átbeszéltük az edzés részleteit. Az építkezésem közben folyamatosan érkeztek a Tímár-Mix csapat/ok/ tagjai, edzés kezdetére kiderült, hogy klasszul beültem közéjük. Mondjuk sok vizet nem zavartam  . .  Próbálgattam én mindent, de a megoldás kulcsa csak nem akart a kezembe ugrani. Sneci alig volt a pályán, ha volt is, akkora, mint a kisujjam. .  vagy akkora se. Rakó ??? Na ott aztán semmi hal jött, szemmel láthatóan a  felnőtteknek se.
Matchen finomítgattam a szerelésemen, kerestem a mélységet, de pár kósza halon kívül nem fogtam semmit. Edzés, edzés, de akkor is ettől jobbra számítottam !
Távozáskor még Gábor megsúgta, hogy horogban finomítsak le, mert nagyon finnyásan eszik a hal.
Ezt megköszönve távoztunk és suhantunk vissza Budapestre, horogvásárlásra :)

Verseny 1. nap, szombat

Na most tényleg korán lent voltunk, szerintem másodikok voltunk az evezőspályán. Simán volt annyi időnk, hogy az etetőanyagot, földet összerakjuk. Ez mindig nagy előny, ha úgy lépek a szektorba, hogy az etetőanyagom már 3/4 részben készen van.
Dudaszóval jelezték a megnyitó közeledtét /nevezést, regisztrációt letudtam már előtte/. A megnyitó után jött a sorsolás : 11-es hely. Hoppá, szektorszéle ! Ez még nem tűnt olyan rossznak !
Ja, míg be nem értünk a pályára. A 11-es hely ugyan szektor széle volt, de szektor széle volt a felnőtteknek is. És kit kaptam szomszédnak : Nagy Benedeket . . . Álomsorsolás :(
Sose öröm, ha melléd ül valaki akinek a rakósbotja másfél méterrel hosszabb, mint a tiéd, de még hogy snecizni is úgy snecizik, mint kevesen a mezőnyben ! Márpedig Nagy Benedek elég jól snecizik . .  Viszont személyében egy igazi sportembert, segítőkész, normális horgászt ismertünk meg.
Apró tanácsokkal segített már a kipakolásnál, és a verseny során is többször. Köszönöm, Benő ! :)
Ja, hogy a pecámmal mi lett ? Úgy elszálltam, mint a győzelmi zászló.
Jobbomon, Nagy Benedek készülődik
Snecitávon semmi, rakóson semmi, matchen meg szenvedtem a halakért. Mint mondtam, a felnőtt szomszéd sosem segítség, kb egy bójasorral mögém horgászott Benő is, nekem nem sok hal jutott.
Ja a bal oldali szomszédom, megint Dósa Máté volt . . A verseny végére 1160 grammal álltam fel, amivel tök utolsó lettem. Szerintem az összes halam az utolsó 20 percben fogtam, amikor végre megtaláltam a távolságot és a mélységet.
Gyengeeeeeeeee, nagyon gyengeeeeee . De azt már tudom, holnapra mit fogok változtatni !

Verseny 2. nap, vasárnap

A tegnapihoz képest picit későbbi érkezés, de a bekeverés még így is belefért. Sorsolás, - 6. hely - puff középre. De már nem érdekelt. Ha működik, amit Apával mára kitaláltunk, akkor nem számít hova ülök, csak végig kell csinálni amit elterveztünk és a tegnapi eredmény nem ismétlődhet meg !
Tehát mi változott ?
Snecizőanyag nélkül ültem be, fel se veszem a snecizőpálcákat !
Megy az úszó vándorútra !
Rakósbot ? Ugyan összeraktam, de tervem szerint csak akkor veszem fel, ha nagyon húzza valaki a halat onnan. Persze etetés lesz a távon, mert sose lehet tudni :)
Matchbot ! Erre tettem fel mindent ! A tegnapi nap végén belőtt mélységen keresem a halakat, távolságban pedig 1. bójasor mögé pár méterrel kezdek és később bejövök bójasorig.

Kezdés ! Ez mondjuk gyengébben indult, mint tegnap . . Akkor azonnal volt kintről két kapásom - egyiket szákolásnál hagytam el, a másikat féltávon - na, ma nem jött meg a várva várt első pár keszeg. A dühítő az volt, hogy a szomszédaim szépen megfogták a kintről érkező halakat . .
Itt volt kieső egy órám kb, aztán nekem is beindultak a halak. A verseny végéig folyamatosan fogtam a halakat, bár azért szünetek voltak benne . .
Mondjuk amikor, mindhárom matchbotom elszállt . .  Az a legdühítőbb, mikor jön a halam ütemre, neked pedig a tartalék tartalékja is bemondja az unalmast. . .
Ott kicsit megtörtem, de Apa biztatására újraszereltem a botom és közben lőttem az etetési távot.
Kb 8-10 percet veszthettem, de utána első bedobásra szép halat húztam.
Felvettem ismét az ütemet, ami kellett is, mert tőlem balra elkezdte Dósa Máté rakón fogni a keszeget.
Annyira nem aggódtam, mert nekem is jött halam kintről és éreztem, hogy hozzá képest kitart az előnyöm. A jobb oldalamon Kovács Ádám végig jól húzta, csak remélni mertem, hogy a közelében járok. A vége nem sikerült igazán jól, rontott kapásaim voltak zömében . .  ez gond.
A verseny lefújásakor elgémberedett tagokkal álltam fel, vártam a mérlegelést.
Apa ilyenkor végigjegyzeteli a mérlegelést és mire hozzám érnek már picit képben van.
4200 g
Most is így lett, amikor hozzám értek már tudtuk, hogy 4-en biztosan mögöttem vannak !
4200 gramm ! A végétől függetlenül elégedetten álltam fel aznap. A súly a 3. helyre volt elég !
A jobboldalamon Ádám kb 2 keszeggel előzött meg, ami simán benne volt a pecámban, ezen javítani kell. A szektor egy kb 1 kilóra volt. Egy hibamentes pecával az is meglehetett volna !
Kicsit szomorkás hangulatban pakoltam össze, mivel lehetett volna ez jobb is.
A tegnapi eredménnyel, mondjuk túl sok jóra nem számítottam az összetettben, de azért reméltem, előrébb lépek az utolsó helyről.
Összetett 6. hely !  Ezt csak este tudtuk meg, de akkor már tudtam örülni a hírnek.
Addig magamat ostoroztam, a szombati nap miatt, a vasárnapi kezdés miatt, a 3 botom okozta kiesést és a vasárnap elhagyott kb 5-6 halamat.
Még a pálya mellett váltottunk pár szót Tímár Gáborral, aki megdicsért a vasárnapi pecáért és mondta, hogy a "hosszútávfutás" elkezdődött, az eredmények pedig lassan majd jönnek!
Tökre jólesett, és az is, hogy sokan gratuláltak a 3. helyhez. Természetesen én is gratuláltam az U20-as győztesnek, Kovács Ádámnak.
Végül fáradtan, de jókedvűen indultunk haza.
A tavalyi eredményhez képest sikerült előrébb lépnem, szombatról vasárnapra szintén. Ez lesz a jó irány, menni kell sok-sok versenyre és mellette sokat kell gyakorolni !

Most egy kis pihenés - közben rakózás :) aztán szeptemberben ismét verseny !

2016.08.12-.13.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése