PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. augusztus 19., péntek

Rakózás pontyokra - Tököl

Feeder verseny után ki akartunk nézni Tökölre. A múltkori bottörés nem vette el a kedvem, mivel lehetett ott halat fogni elég gyorsan. Bár ilyen kis vízbe nem nehéz. Igazából a pontyfárasztást kell tanulnom. Az a legfontosabb.
Reggel indultunk, 8ra értünk oda. Kilencre kipakoltunk felszereltem. Egy kupakolós egy topszett. Apa kapott egy Garbolino GameOverCarp RBG 570 minirakóst. Ezt közelre tolta be, hátha lesz kapás. De számított arra, hogy ha nem jön ki a hal, akkor pickerrel bedob.
Én az etetést két gombóc maradék kajából oldottam meg, a többi csak szemes volt. 8 kupak kukorica, két kupak pellet ment alapozónak. Szokás szerint 120cm víz ami nem nagy, de a pontyok így is megfoghatóak. A csali egy szem kukorica, ami az elején ment kupakolásként. Fél óra elteltével jött az első kapás. Nem nagy ponty, de nagyjából ekkorák a Maty éri átlag pontyok mérete, így arra is egy jó gyakorlás. A hal gyorsan partra jött. Visszaengedés, egy kupak kukorica, és mehetett a csali a helyére. Nem telt el 10 perc az úszó lassan elmerült. Bevágás szokásos fárasztás, és parton a kis pontyocska. Ilyen egy kiló másfél kiló között ugrált a méret. Szokásos etetés, majd vártuk a kapást.
Egy óra telt el mire valami elhúzta a csalit. Ez már nagyobb volt másfél kiló fölött. Lassabban is akart szákba kerülni, de végül meglett. Ezzel is megvolt a fotó, majd szerelék vissza. 10 perc megint hal. Ezután jött három hal 20 percenkét, közben átálltam nagyobb pelletre. Voltak kapások, de vagy nem akadt vagy megakasztás után elment. Apának is voltak kisebb kapásai a kis botra, de azt nem tudta megfogni. Szerintem ilyen kis vízben nem állnak ki a halak. Nálam végig kukorica volt a csali, egyszer csak kiemelkedett az úszó. Mondom ez furcsa ponty kapás. Amikor már egy tolásból kitoltam a rakót láttam, hogy kis keszeg vette fel a csalit. Egyszer láttam ilyet Hajdúszoboszlón, ahol kárászoztam, aztán jött egy nagyobb keszeg. Hát ez nem volt nagy, de ebben a tóban nincs nagy hal. Vagy csak én nem találkoztam velük. Végül hosszú kivárás után a keszeg után egy órával jött meg a nap utolsó hala számomra, negyed kettőkor. Apának közben volt még hala pickeren, sajnos a mini rakós botot nem sikerül felavatni. Pakolni kezdtünk, mert otthon várt az ebéd. Ilyenkor ha fenekező bot van nálunk azt hagyjuk a végére, hátha valami pakolás közben felveszi. Így is volt. Apa fordult kettőt, aztán látja hajlik a picker. Szép kis pontyocskát fárasztott ki. A nap utolsó hala végül Apáé. Összesen 10 hal került partra 8:2 arányban. Megint egy jó peca volt, de persze nem tökéletes, mert szokás szerint otthon hagytunk valamit, ami jelen esetben a szákfej volt. Száradt az erkélyen, így a tógazdától kértünk egy szákot. Jó ez a tó. Halat fárasztani itt kell tanulni, mert itt van halbőség, csak nem 120as vízen, legalább 2 méteres víznek kell lenni, úgy még izgalmasabb.

2016.07.30.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése