PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. augusztus 17., szerda

IV. Maconkai Napsugár Nemzetközi Kupa (Maconka Barátai '16 Szuperkupa 4. forduló)

Szerelés
Az OB után gyorsan jött a következő megmérettetés. Ismét hazai pálya, Maconkára indultunk a hétvégén.
Verseny előtt néztük a pályakiosztást, nem tűnt rossznak: a 2 mélyvízi szektor lett az úszós rész, itt kellett megoldani a szombati pecát.
Ami viszont már napokkal előtte látszott, hogy nem lesz sima menet - esős, szeles, hideg "őszi" időben fog a verseny zajlani - szenvedős pecának nézek elébe . .
Ilyenkor mindig az nyugtat, hogy a többieknek ez jutott, tehát ez se nem előny, se nem hátrány.
Esőruha azért volt nálam is, Apánál is, bár őneki ernyő nem fog jutni. Nekem is csak addig, míg a vihar miatt be nem csukom.
Verseny előtt osztottunk szoroztunk : A hidegfront miatt lehet, hogy nem jön ki rakós távra a hal, akkor match távon kell keszeget fogni.
A várható eső miatt péntek este bekevertük az etetőanyagot és átrostáltuk a földet. Tetemes mennyiséggel készültünk, mert ha matchen lesz a hal, akkor lőnöm kell az úszót folyamatosan.
Kora reggel ott voltunk a vízparton, hát az időjárás előrejelzés most az egyszer nem tévedett - bár tette volna azt. Ocsmány idő készülődött, mondjuk az óránkénti elemzés szerint a kipakolás és az első pár óra még kisebb esőben fog történni.
Sok közül egy nagyobbik
Sorsolás : az utóbbi időben Apa az elsők között nevez be és ez szerencsés dolognak tűnik, mintha kicsit jobb eredményeim lennének, ha korán húzok. B3, első húzóként túl sok következtetést nem szoktam levonni belőle, viszont innen nagyon figyelem, ki kerül még a szektoromba.
B szektor :Heizler Tamás, Gyurgyik László - na őket általában szeretem elkerülni. Ez van, ezt kell szeretni :)
A szektor :Berczi Szilárd, Darvasi Béla - na őket tényleg szeretem elkerülni, ez most be is jött

Igazából ez persze csak okoskodás, mivel bárki ül a szektoromba, ha jó eredményt akarok elérni, mindegy ki az, le kell őt győznöm. De akkor is, ezt már csak magamban így kiosztogatom.
Meg persze Apa is tudja kikre kell figyelnie egy versenyen.

Gyors bekocsikázás, kipakolás - már szemerkél az eső, de még nem komoly.

Itt félórával versenykezdés előtt van etetés, kb akkorra lettem kész a gombócokkal, szerelékekkel.

Jó ez nem igaz, de az etetés behordása után általában van még negyedóra, húsz percem, ezt szereléssel, rendelkezéssel töltöm. Most is így volt, a 3. matchbotot ekkor raktam össze.

Szektor 1-es teríték ( 14 075g )
Versenykezdés dudaszóra, kint matchtávon - amit kb 20 - 25 méterre lőttem be. Kezdésnél a többség rakózott. Én a match botot tartottam előnyben, mivel ilyenkor lehet beljebb vannak a halak. De persze nem így volt. Az igazság, hogy Maconkán a legtöbb esetben kint jön a hal. így 20 perces hátránnyal én is kijöttem rakó távra. Mondjuk az esős, hideg időben nem vártam volna, hogy 10 méterre ott a hal, ezért kerestem őket távolabb.
A többieknek már volt egy kis előnyük, így kezdhetem ledolgozni a hátrányom. Egy gyors ereszték igazítás után beindult a halfogás. Rendesen jöttek nagyok. az elején. Utána a tenyeres példányok, de azok minden betolásra jöttek. Az etetőanyagot leváltva csak földes szúnyogot dobtam be.
Az utolsó egy órában a kettőt összekevertem és így használtam. Nagyjából ameddig elláttam mindenkinek volt hala, de a szektor bal oldalán, azt mondták nagyon húzzák. Azért reménykedtem, hogy szektor közepén végzek. Volt időszak, Apukám szerint, mert ugye ő látta a teljes pályát, amikor csak én fogtam. Nem sűrűn, de rendesen jöttek a halak.
Kézben a kupa
Ütemesen telt a halfogás a verseny feléig. Ekkor Viktorék is kijöttek. ezer éve nem láttam őket, meg a kis Attilát. Mögém ültek az esőben, felhúzták az ernyőt és figyeltek. Viktor szerint sokat változtam,  amikor utoljára látott, majdnem egy éve.
Vége fele kezdtek a halak is fogyni, így már nem az etetésen, hanem jobbra vagy balra kerestem őket. Kicsit áramlott a víz, így volt idő mikor kipróbáltam úsztatni, az ritkán jött be, de legtöbbször letettem az állványra, és megakasztottam a szereléket.  Én csak eggyel növeltem a bedobott gombócok számát. Lassan közeledett a vége, Apa szerint jól álltam, bár a szektor széleről még mindig jó fogást jelző hírek jöttek. Hát meglátjuk.
Utolsó öt perc, még két hal.
Kellett nagyon. A jobb oldali szomszédom félidőnél elkezdett  hosszú spiccbotozni. Jött is neki kárász, azt hittem beáll neki és nekem oda a keszegezés. Hála istennek nem így volt. Verseny vége, vagy mégsem....Nem hallottunk dudaszót. Közel 15 percet ráhúztak, bár voltak sportszerű horgászok akik kivették a botot és pakoltak. Mondjuk, hogy én is az voltam, bent hagytam a botot, de egy kapásom sem volt már akkor. Viktor lejött gratulálni, szerinte szépen horgásztam.
Köszönöm neki is, mivel ő is segített erre a szintre eljutni. Na, jöhetett a pakolás és vártuk a mérlegelőket. Két szektor közepén hallottuk, hogy az A2 en sokat fogtak. Erre számítottam is, azt a helyet nem lehet megverni. De nekünk a másik szektor volt fontos. Én a halaimat 6 kgra saccoltam, megjegyzem saccolásban nem vagyok jó. B1-en 9 kilót fogtak, na ekkor kezdtem izgulni. B2 4 és fél kilót fogtak, őt biztos megelőztem. Na jöttem én. Szépen előre gyűjtöttem a halat, minél kevesebb vizet veszítsek. Megemeltük Viktorral, mint régen. És ekkor éreztem meg, és láttam meg. ez több mint 10 kiló. a mérleg 14 075g-ot mutatott !!!! Nagyon megörültem, el se hittem. Apa se. azt hitte a mérleg rosszul mért. Ezért Viktor egyedül megemelte visszaengedésnél, hogy a többit tudja mihez hasonlítani. Ekkor beindult az izgulás, mivel szektorban ott volt Heizler Tamás, Urbán József és ők tudnak horgászni. B4 majdnem 7 kiló, magamban örültem eddig első, és jelenleg úszós második, mivel a másik szektorban csak 18 kiló a teteje, és a fogásom fölé senki nem került. Nekem az a második hely  is nagy dicsőség lenne, és netán megnyerni a szektorom. Halad a mérlegelés tovább : B5 6 és fél kiló, még mindig megvan. B6 Urbán József jött. Ekkor megijedtem, mert bizony az közel volt az enyémhez. A mérleg végül a 13 000g-ot mutatta és nem ment fölé, így a neheze megvolt, eddig szektor egy, de még  Tamás most jön. B7 közel 10 kilót fogott, és ezzel már nem volt kérdés, csak egy dolog nem nyugtatott. Apáék mindig azt mondták a széle nagyon fogta. Elhiszem, mivel széle mindig több halat ad, rakón lehet ott halat fogni. Végigizgultam az utolsó három horgászfogást, és nagy örömömre egyik se érte el a 10 kilót !!!
Ezzel az első szektor egyes eredményem megszületett, felnőttek között, ilyen ronda időben. A másik, ezzel meglett a felnőtt úszós második hely, ami megint csak nagy dolog, számomra. Viktor nagyon gratulált, hogy részese lehetett ennek a szép eredménynek. Sajnos a hírek szerint az ifi egy elúszott, mivel 14 kilóval nem tudtam megfogni azt az ifit, aki akasztott egy 9 kilós halat, meg egy 13 kilósat. Rossz érzés, hogy két db hallal megfogta a 22 kilót.
Igazából az úszós mezőnyben elért eredmény nekem többet ért. Elpakoltunk, ebédeltünk, és Viktorékkal meg vártuk a díjkiosztót, mivel ők siettek. Jó volt hallani a nevem a dobogós felnőttek között, és még Dérer úr is megjegyezte: Milán versenyről versenyre fejlődsz gratulálok. Megköszöntük neki, és elköszöntünk mindenkitől.
 Jó nap volt ez a mai az eső ellenére, de ilyen is kell. Köszönöm még egyszer mindenkinek, aki segített, szurkolt. Ez egy hatalmas ajándék volt Apa szülinapjára, és remélem örült neki :)


http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=4929

2016.07.16.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése