PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. július 3., vasárnap

XVIII. Tóparti Randevú - St. Hubertus Nemzetközi Kupa

Ez a Maconkai verseny is eljött. Történtek változások, nem is egy. Például pénteken mikor lementünk jött velünk barátom Viktor, volt és egyben leendő osztálytársam. Megkérdeztem van-e kedve fotózni, videózni, és mondta, hogy persze. Akkor még nem tudta, hogy 6 óra kánikulában kell majd ezt tennie :)
Így 3-an indultunk Salgótarjánba.
Az utat végig beszélgettük, és ekkor láttuk, hogy két úszós szektor lett kiosztva. B és D. Minden szektorban 10-10 fő ült. A lényeg, hogy sok keszeget kell fogni, mivel a gáton ülünk. Szépen megérkeztünk lepakoltunk, ettünk, és meccset néztünk. Másnap korán kelés lesz.

Kakukktojás
Reggel 4:55 készülődés. Felöltöztünk, de most már lazábban, nem kellett semmi pulcsi, bár rajtam így is hosszú felső volt, nehogy leégjek. Félkor elindultunk, majd a napfelkeltében kocsikáztunk. Távolról a szokásos látvány fogadott, "füstölt" a víztározó. Egy kis gyönyörködés után én siettem nevezni, mire végeztem Apáék is lejöttek. Vártuk a sorsolást. Eközben István is befutott. Apával gyorsan szúnyogot boltoltak. Sorsolás előtt egy perccel nevezett :) És egészkor elkezdődött a buli. Elsőnek sorsoltam, nagyobb esély a jó helyre. Szurkoltam, hogy Béláékat kerüljem el, mert különben rosszul jövök ki. A helyem a D10. Szektor széle, jónak ígérkezett. Kiderült Béla és Szilárd nem lesz a szektoromban, helyettük a Heni, és a Vas Karcsi a D-be húzott.Ebből még bármi lehet . . .
Cél a gát. Bekocsikáztunk, és bemutattunk mindent Viktornak. Elmondtam neki, hogy videózzon, hogy ne zavarjon. Ezután jött az etetőanyag készítés, botszerelés, láda berakása, horgászhelyépítés

A jól bevált Tímár Mix Elite Bream anyaggal futottam neki ennek a versenynek is, később pedig a földes szúnyogban - gilisztában bíztam. Csali egyértelműen szúnyog.

Az elérendő célnak ezeket tűztem ki magamnak : megnyerni az ifjúsági kategóriát - magyarul súlyra a legtöbb halat fogni. Ezzel együtt, szerettem volna fogott súlyra 10 kiló fölé kerülni. Amennyire csak lehet megközelíteni a felnőtteket, ha tudom néhányukat meg is előzni.

2 etetést csináltam : egyet rakós távra, egyet pedig matchbotos pecára kb. 25 méterre.
Annak rendje-módja szerint be is dobáltam, kupakoltam 8-10 gombócot mindkét helyre. A dudaszóra felszerelt matchbottal álltam rajtra készen, mivel kint kezdtem a horgászatot. Pepi dudált és kezdődött a 6 óra.

15 percet lehettem kint, egyetlen kapással. Nem indult jól, de kettővel jobbra beindult a rakó. Eljött az idő, hogy rakózni kezdjünk. Elő a topszett, betolás, egy gombóc etetés. Egy kis kivárás, és ott a kapás. Keszeg. Gyorsan minden vissza, jöhet a többi. Fenék közelben horgásztam, bár a másfeles vízben nem volt nehéz ezt megvalósítani. Ezután rendszerint jöttek a kapások, néha nagyobb, néha kisebb. Egyet nem tudtam:  kiszűrni, hogy csak egy méret legyen. Kettővel jobbra sikerült, rendesen húzta, ütemesen, és mindig nagy volt. Azért nálam is jött, de vegyesen. Voltak idők mikor a szomszédok fél kiló etetőanyagot egyszerre bedobtak, ezzel magukhoz húzva a halat, utólag nekem is ezt kellett volna tennem, de én nem akartam eltelíteni őket. Ezért én maradtam a földes szúnyognál, és húsz percenkét dobtam rá keszeges kaját. Rendesen ment minden, aztán elment az úszó, bevágok és szalad a gumi  - na ez tuti nem keszeg. Kárásznak hittem, de gyanús volt, hogy folyton rángatta a cuccost. Közelebb hoztam a parthoz, és megláttam a testét. Kis szürke harcsa, nem volt nagy, de erős, keszeges gumihoz képest. Gyorsan megszákoltam a kis fenevadat, ekkor Apa is megérkezett. Gyors kép és mehetett a szákba. Ezután sok keszeg jött. Próbáltam ügyeskedni a csalival, hogy szűrjem a méretet, de a csali is fogyott rendesen, ez sajnos nehezítette a próbálgatásokat. A szúnyog kezdett eltűnni, így a gilisztát tettem főcsalinak mellé egy csontit. Ezzel sikerült csak karikát fognom. Néha tettem fel csontit magába, akkor benézett a nagyobb dévér. Ez akkor sikerült, ha a sneci nem vette fel előtte. Mellettem jobban húzták, bár tőlem hárommal már nem láttam. Feljebb Vass Karcsi matchezett, mert nem volt annyi etetője, hogy két távra etessen, nála kevésbé ment. Ez a nap most a rakóé volt.

Közel a 20kg-hoz
Közeledett a verseny vége. Hat óra még mindig sok, főleg ilyen melegben. Nem éreztem erősnek a teljesítményt. Túl sok kisebb hal volt ez részemről, nem nyomott sokat. Utolsó félóra kb 10 hal jött. És 14 órakor vége lett. Fáradtan álltam fel. Viktoron is látszott, hogy elfáradt, de legalább lebarnult, mintha külföldön nyaralt volna. Ezután gyors pakolás következett. Mindent szépen összepakoltunk, már messze láttuk, hogy a mellettünk lévő feeder szektort mérlegelik. Ekkor már izgultam. Szektor szélén én hallottam, hogy mellettem 15 kg-ot fogott a feederes szomszédom. Megijedtem, mert máshol nagyon szedték, jobbra, balra meg két ponty is volt a szákban. Apa sietett vissza, mert megnézte, hogy a többi ifi mennyit fogott, mert tudniillik nem a helyezés számít, hanem a fogott súly. A helyezés az összetett eredményt befolyásolja.Apa kérdezte van-e 9 kiló hala? Mondom - Szerintem nincs. Akkor több, mint 8250g ? Mondom - Nem tudom, talán. Lesznek még itt izgalmak . .

Elkezdtem előre szedni a szákot, és nem láttam a halakat. Ott voltak, de kevésnek tűnt. Kiemeltem, azaz próbáltam. Még jó, hogy Apa megragadta a szák másik részét. Jó súlya volt, legalább nem 5 kiló, 10 fölött volt. Gyorsan a mérlegre tettük, és a mérleg bizony 19.125 grammnál megállt. Sikerült átlépnem a 10 kilós határt és majdnem a 20 kilóst is !
Nagyon boldog voltam, bár tudtam, ha nekem így ment akkor a többi felnőttnek jobban ment.

Az ifjúsági kategóriát jó eséllyel behúztam, de kérdés a szektoromban ez mire lesz elég. A soron tovább haladva bejött amit mondtam, három ember kivételével mindenki 20 kiló fölé került. Legtöbben a 24 kg közelében voltak. Ezzel szektor 7 lett a vége, ami nem olyan jó összetettben, de forduló ügyileg kiemelkedő. Kicuccolás, ebéd és már csak az eredményhirdetést vártuk.

Megjelent Dérer úr az oklevelekkel. Először a gyerekek, majd az ifik jöttek. Itt megjegyezte Dérer, hogy a nevezés alapján nem volt meg a megfelelő létszám és a kiírás szerint ekkor csak oklevelet kap az első helyezett, de mivel ez egy kiemelkedő eredmény volt, mondta, ezért mindenképp kupát is érdemel. Így történt hát, hogy 19 kilóval az ifjúsági első helyen végeztem - és kupát is kaptam :)
Az, hogy összetettben ez nem volt valami jó eredmény, azért mindig jó az első hely. Ezután fotó és indulás haza. Viktornak is tetszett az egész nap, sok képet csinált, és majd egy rövid videó is készül. Köszönet mindenkinek aki segített ebben a versenyben is.




Közben a Haldorado-n is fent van a verseny összefoglalója:

http://www.haldorado.hu/articles.php?articleid=4901


2016.06.18.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése