PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. május 22., vasárnap

Szeged, Maty-ér Tubertini Úszós Kupa 2016 - első nap

Hát eljött ez a pillanat is . .

Az U20-as mezőny
A szállásunk olyan közel volt a pályához, hogy nem is mondhatjuk koránkelésnek a tervezett rajt idejét. Gyorsan reggeliztünk, az autó már be volt pakolva és irány a Szegedi olimpia Központ. Villámgyors megérkezés, regisztráció, majd egy megoldandó probléma: az etetőszúnyogunk állapota kissé harmatos lett . .

A pálya mellett   - még a sorsolás előtt - több versenyző akkor vette át a csalijait, már aki előrendelte. Próbáltam tőlük szerezni szúnyogot, de nem nagyon készültek tartalékkal. A megoldás ismét Tímár Gábortól és a Tímár-Mix csapatától érkezett. A vasárnapi tartalék csomagjukat adták át nekünk. Életmentő volt. A 2 levél fáradt  állapotú etetőnkkel együtt a 2 napot már meg tudjuk oldani.
Kis probléma, de túljutottunk rajta. Jött a sorsolás és itt már azért visszakaptunk a sorstól egy kicsit. Szektor széle ! És nem a felnőttel felé eső rész, hanem a gyerekekhez eső.
Ennek tudatában már nagyon bíztam benne, hogy lesz halam, talán ponty is és nem leszek utolsó. Ilyenkor mindig van bennem egy minimum terv. Na ezek voltak azok :)
Épül a bázis
Etetőanyag bekeverve, Tímár "Szeged" keverék, hozzá tartozó aromával. Csalik bekészítve. Igyekeztem tartani magamat a kapott tanácsokhoz. Izgultam azért nagyon . . Tőlem balra ott a korosztályos mezőny nagy része, kb a teljes válogatott. Tavaly pár srác ellen pecáztam már Velencén, nem mondhatnám, hogy sok sikerrel . .
Kezdés előtt 10 perccel jelzés, etetéééés ! Rakó spicctől vissza 1 méterrel bebombáztam a gombócaimat. Pár gombóc magam elé, de inkább csak azért, mert a szomszédom is dobott oda és ha tudom ezzel is nehezítem a pecáját. A tervek szerint rakós távon fog ma minden akció történni. Azért azt a hibát nem követtem el, hogy egy matchbotot se szereltem volna össze, az ott figyelt a kezem ügyében. Az első 5 halam a várakozásnak megfelelően törpe volt, aztán hirtelen benézett az első ponty !! Már teljesült is az egyik kívánságom ! A gumizásnak hála tényleg rövid fárasztás következett. Hal a szákban ! Bingó ! Kicsit megnyugodtam, hal és ponty nélkül már nem maradok ! Folytattam tovább a pecát, itt még odafigyeltem a rendszeres utánetetésnek.
Pont(y)os szákolás
Jöttek a halak, a szomszédomban ugyan jobban szedte Fehér Feri, de ő VB-re készülő válogatott tagja, nem őt kell ma megelőznöm :)
Ponty - háttérben kenuval :)
A néha beköszönő törpeharcsák között érkezett pár kárász, szép keszegek. A peca tök jól ment, viszont nem sokkal félidő után baj történt. Elkezdett a hátam viszketni, aztán máshol is . .  aztán mindenhol is. Alig tudtam a pecára koncentrálni, mivel innen kezdve folyamatosan vakaróztam. Ahol láttam a bőröm - kezem, derekam - nagy sárga és vörös hólyagokkal volt tele mindenem . .
Imádom a rakózást, szalad a gumi
Szóltam Apának is, ki is jöttem a szektor széléhez, levettem a mez alatti pólóm, de nem változott semmi. Azt gondoltuk valami bement a póló alá és megharapott. Viszont még hátravolt majdnem másfél óra !! Azt hittem belepusztulok a viszketésbe, de tudtam ha vakarom, akkor még tovább terjed. Csalánkiütés, a durvábbik fajtából. Igazából emiatt befulladt a pecám is, elhanyagoltam az etetést, a halak máshova vándoroltak. Hébe-hóba csíptem csak néhányat, de akkor ez annyira nem érdekelt. Percenként kérdeztem Apától mennyi van még hátra. Így telt el az utolsó óra, majd jött a szó szerint megváltó dudaszó, amikor felállhattam a ládáról. Borzasztóan néztem ki . . mindenem feldagadva, izzott az egész testem. A mérlegelés gyorsan jött, meg se tudtam saccolni mennyi halam van. Végül  3740gr-al végeztem és Apa gyors számításai szerint 11. helyen várom a vasárnapot. Mivel volt pár leakadt nagyobb halam, talán 2 hellyel tudtam volna előrébb végezni, de a kiütés miatt is bennem maradt kb 1-2 kiló. Kielemezve az eredményeket nagy meglepetéssel láttam, hogy pár válogatott kerettagot sikerült megelőznöm, pedig tényleg lehetett volna jobb az eredményem. 5 kiló fölött már 7. - 8. hely is összejöhetett volna. Na majd holnap !
Kárász a horgon, háttérben kajakkal :)
A szombati teríték
Ekkor még nem tudtam, hogy a napnak még nincs vége . . . A kiütéseim még mindig megvoltak, gyors pakolás után irány a szállás. Zuhanyozás, átöltözés, fekvés. Apa elment kalciumos tablettát venni. Mire hazaért már a fejem is bedagadt . .  Megittam a pezsgőtablettát, vártunk pár órát, de nem lett sokkal jobb. Este 8 - irány a szegedi ügyelet ! Elég gyorsan megtaláltuk, be is jutottunk - és gyorsan kaptam pár injekciót, és felírt gyógyszert is. Innen irány a még nyitva lévő gyógyszertár.
És itt jött a slusszpoén : mire kijöttünk a gyógyszertárból, lerohadt a kedvenc autóm !!! Az akkumulátor ezt a pillanatot választotta, hogy bemondja az unalmast . . . ááááááááá !
Apa őrült telefonálásba kezdett, és lassan jött a megoldás is. Papa autószerelőként sok embert ismer az országban, áttételesen itt is volt ismerős, aki 9.30-ra meg is érkezett. Próbáltuk bikázni, tolni, vontatni, de ez nem segített. A segítő így aztán elrobogott a 10-ig nyitva levő Tesco-ba egy új aksiért. Fél tizenegyre az autó életre kelt, mehettünk haza pihenni . . .
Azt hiszem finoman fogalmazva sem volt egy egyszerű nap, jutott élmény bőven mára. Remélem holnap már nyugisabb következik :)

2016.05.07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése