PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. április 26., kedd

XV. TOP MIX Kupa - az idei első komoly versenyem

Még alig "hevertem ki" Maconka fáradalmait, itt az újabb megmérettetés.
TOP MIX kupa, Mária-csatorna, 2 fordulós országos ranglista verseny.

155 nevező, az ország / a környező országok / minden részéről. Ez már más liga, mint a maconkai, a nevezők között több világbajnok, nem csak a felnőtt mezőnyben..
Amennyire lehetett próbáltunk tájékozódni, információt gyűjteni a pályáról, mivel a pénteki edzésre nem tudtunk időben leérni / ez részben kihatott a másnapi pecámra /.
Tavaly a Velencei tavon horgásztam hasonló mezőnyben és tudtam, hogy nagyon fel kell kötnöm a nadrágom. Ami viszont újdonság volt, hogy jött az egész család a versenyre ! Nem csak Apa, de Anya, Ádám és még Sneci macskánk is elkísért a Balatonra. Ez természetesen jóval több szervezést / szállás/, komolyabb logisztikát / tetőbox/ kívánt. Így utólag azt kell mondjam, megérte !
Pénteken 7 órára foglaltuk el a szállást és átvettük Apával mit is kellene szombaton csinálnom. Az adta magát, hogy rakósboton indulunk és amíg ott van hal, addig azt ki sem veszem a vízből.
De mi legyen, ha ott eltűnnek a halak ? Márpedig ha 150 versenyző szórja a vizet, szedi a halat a csatornán, ez el fog jönni, elég gyorsan.
2 opció jött szóba : átváltani snecizésre vagy kimenni matchbotra és a túloldalon gyűjteni  nagyobb halakat. Nem igazán tudtunk dönteni. Abban azért megegyeztünk, hogy reggel keverek sneciző anyagot is, nem csak keszegest.
7-re kint voltunk a pályán. Na itt aztán volt tumultus ! Versenyzők, háttéremberek, kísérők . . szerintem ilyen népes mezőnyben még nem szerepeltem.
A regisztráció után, meghallgattuk az köszöntőt, Papp Józseftől és kihirdették a pályabeosztást. Hát, mit mondjak, nem kapott el a nevetés tőle . .
U14, Nők, Veteránok, Felnőttek és a végén mi, U18-asok. Klassz, a pálya túlsó vége, kíváncsi leszek  mennyi hal jut nekünk . . Ráadásul besorsoltam a felnőttekhez közeli részre, egy srác ült csak köztem és az osztrák Milo versenyzője között. Egyre jobb . .És erre beül tőlem jobbra Bakó Peti . .U14-ben csapatban és egyéniben is világbajnok. Mondjuk azt tudtam, hogy ott lesz a mezőnyben, de közvetlen magam mellé nem igazán kívántam őt :) Persze rajta kívül is volt pár válogatott a soron. Mindezektől nem zavartatva kevergettem az etetőanyagom, szerelgettem a botokat. A rajtra éppen készen lettem. Ment befelé gombóc bőven rakós távra is, matchre is. A végén a sneciőtávot is megszórtam. 1-ko, dudaszóra, elindult a versenyt. Suhantak be a rakósbotok és - láss csodát - az első halat én akasztottam ! A verseny kezdése előtt, hallom Bakó Petitől, figyeld meg 45 percig lesz halunk, aztán bedugul a csatorna. Azt kell mondjam, majdnem így is volt, bő félóráig szépen szedte mindenki a keszeget. Azután viszont látványosan lassult a ritmus. Persze nem mindenhol, a pálya jobb szélén - és egyben végén - rendületlenül szedték 3-an a halakat, rakósbottal. Ha valami nem változik, a mai sorrend ezzel el is fog dőlni, őket nem lehetett bentről utolérni.
Ekkor követtem el a számomra mindent eldöntő hibát . . . Vártam, vártam rakósboton, túl sokáig is, pedig csak hébe-hóba jött halam. Apa unszolására matchbotra váltottam, de csak pár dobást vártam ki, bejöttem snecizni. Az addigi fogások alapján ez óriási hiba volt : snecivel / még ha jött volna, de nem jött / semmit nem lehetett volna elérni. Igazán talán 2 kis halat fogtam a partközelben, de az egyenlő volt a nullával. A kimegyek-bejövök manőverrel viszont nagyon sok időt elvesztegettem. Persze még kinéztem közben rakóra is, pedig már rég mást kellett volna csinálnom.
Apa jött segítségemre, hozta a hírt, hogy tőlem balra 4 hellyel Csillag Laci már matchboton szedi jó ritmusban a halakat. Amit eddig csináltam, attól minden csak jobb lehet alapon , röpült az úszóm a part elé. Ezzel együtt a csúzliból követte egy gombóc etetőanyag is. Úszó elsüllyed !! Megtört a jég. Innen aztán elindult egy nagyon aktív utolsó másfél óra. Sokszor még csúzlizni sem volt időm, elhúzta a keszeg az úszót. Ez nagyon jó része volt a versenynek. Tudtam, hogy le vagyok maradva, de legalább látszott némi remény csökkenteni a hátrányom. A verseny végéig nem változtattam, max annyit, hogy a keszeges kajám , mikor elfogyott, a földes-szúnyogos, giliszta lett csúzlizva. Változás nem volt a kapás gyakoriságában, méretben sem. Ritkán kellett 2 lövés egy kapáshoz.
A dudaszó 15.00-kor eljött, ezzel az első forduló lezárult. Azonnal indult a mérlegelés. A jobboldali 4 hely 10 kiló fölött fogott, mi a baloldalon 10 kiló alatt. A pályában ez sajnos benne volt. Nincs mit szépíteni, utolsó lettem, 300 gr-al lemaradva a 6. helyről. 1,5 kilóra Bakó Petitől. A verseny közbeni rövidzárlatommal ez simán hozható lett volna és akkor most egy 5. helyről vártam volna a vasárnapot. 7440gr -  a gumizás prímán működött, talán egy halat vesztettem. Elkeseredve nem voltam, először horgásztam itt, a sorsolásom kb adta a eredményt és hibáztam is. A Tímár Mix Elite Bream tökéletesen működött, legközelebb Maconkán is ezzel fogok versenyezni !
Gyors pakolás után irány haza, zuhanyozás, átöltözés, kezdődött a családi program: Keszthely látogatása, Festetich-kastély. Ezután visszamentünk a szállásra és készültünk a holnapra.

Másnap reggel felkeltünk és elindultunk a szörnyű időben. 80km/h szél, ez volt az erőlejelzésben. "Szép" pecának néztünk elébe, már ha lesz ma peca . . . A sorsolás, regisztrálás és a verseny megtartásának egyeztetésével sok idő elment. Volt káosz, nem is kicsi. A felnőtt mezőnyben a fél társaság feladta, az U14-ét meg se tartották. Az ifik bevállalták a versenyt, köztük én is. Kb 1 óra csúszással kezdődhetett is a verseny. Kicuccolásnál kiderült a tetőcsomagtartó kulcsa otthon maradt, így Apa hazament érte.
Én elkezdtem keverni az etetőanyagot, és mikor idő volt, a ládát is felállítottam. Itt indul a csavar. A nagy száktartó zsákból kivettem a tartószákot, ezzel a zsákot kvázi  nehezék nélkül hagyva. A zsák a szél segítségével persze, hogy a vízben landolt. Elkezdtem gondolkozni, szereljek gyorsan valami kiszedő botot vagy...de nem volt vagy, mert a zsák süllyedni kezdett. Ekkor jött az a döntés, ami kicsit hülyeség volt,  de megérte. Ruhástul a vízbe mentem a zsákért ! Ekkor a szomszédból jött az egyik ifi segíteni. Kivette a zsákot, majd segített kimenni a vízből. Fehér Feri ! Ezúton is köszi a mentést :) Hála istennek, csak deréktől lefele lettem vizes. Levettem a bakancsom, kicsavartam a vizet. Pár perc múlva Apa is befutott. Ekkor szembesült azzal, hogy a verseny ezzel nekem vége. Gyors bepakolás a kocsiba, és tűz a szállásra.
Ott gyors forró zuhany és ezzel elkerülve az újabb megfázást. Nem annyira sajnáltam, hogy a versenyt ott kellett hagynom, mivel utolsó helyről elég nehéz lett volna feljebb kerülni. Bár szívesen pecáztam volna  a csatornán, még ilyen ítéletidőben is.
Nem baj, majd jövőhéten Dömsödön sokkal jobb lesz !

2016.04.2-3-24.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése