PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. október 10., szombat

Maconka barátai - záróforduló

Majdnem másfél hónap kellett, hogy megírjam ezt a beszámolót. Igazán van az úgy, hogy az ember nem akarja ismét átélni az akkori élményeket, de az élet megy tovább. Fussunk neki.
Az egy hetes gyakorlás után eljött ez a nap is. Végül az lett a felállás, hogy Viktor tudott jönni segíteni, nekem.
Reggel keltünk, és elindultunk. Sorsolás gyorsan megvolt. Én a D2 őt húztam. Szétnézve, ez bizony a 2 úszós szektor kellős közepe . . A verseny eldőlt, mivel Béla, és Szilárd is a szektoromba húzott, sőt az összetett második is, ráadásul pont mellettem. Egy biztatott, hogy a Gergő a szektoromban volt.
Kicuccoltunk, és elkezdtem összeépíteni az állásom. Én rakóra készültem, ezért minden topszetet kiraktam. Mikor mértük a vizet, akkor láttam meg, hogy valami sárga csík van előttünk rakó távon. Ez bizony alga lesz vagy hínár. 8-as spiccbot kilőve . .Erre mondta Viktor, hogy szerinte a matchet erőltessem. Ezért felszereltem három botot is.

Ádám koi-ja
Minden kész lett és lassan elkezdődött a verseny. Először mégis a rakóval kezdtem hátha. 20 perc telt el és látom, hogy kicsit változik az úszó állása. Bevágok és egy kis balin van rajta. Gyorsan vissza toltam és ekkor állt meg a hal. Máshol is így kezdték mellettem Gergő is, de nem fogott senki. Majd mellettem elkezdtek matchezni, és egyben fogni a halat. Így hát match bottal folytattam. Sokáig nem volt hal, majd egyszer kitolja az úszót, olyan igazi keszeg kapást mutatva, én meg azonnal bevágok. És meg lett a hal. Szép nagy dévér volt. Ezután gyorsan vissza. Lőttem rá pár gombócot és vártam. Szép lassan beindult a match. Dobás, hal, etetés. Volt mikor jött, volt mikor nem. Mellettem ugyan így. Viktor mondta, melegszik a víz menjünk feljebb. Így tettünk, és be is vált. Olyan szépen ott voltak a kapások, sokat megbírtam fogni, de a legtöbb álkapás volt. Mellettem ugyanígy rájött a rác, és mivel neki pontosabban lett feletetve a hely, így többet fogott. Nekem nem volt semmi bajom a pecával, ment minden rendesen. A csali egy giliszta 5 tűzőszúnyog, ami mindig működött. Mellettem Gergő végig ülte a rakót, de nem fogott semmit, vagy alig egy-két halat. Látva engem megpróbálta a matchet, de azzal nem nagyon fogott semmit. Én csak örültem, de annak nem, hogy tőlem balra mindenki húzta, kintről a halakat. A B szektorban alig volt hal fogás. Egy-kettő halat láttam elvétve, hogy egyáltalán szákba kerül. A verseny vége fele közeledtünk, egy- másfél óra maradt. Láttam, hogy elmegy a sárga iszap, alga, ekkor Viktor megint szólt, hogy matchen már nincs értelme szenvedni, etessek oda, de álljak ki rakóra. Azonnal dobtam egy gombócot, de csak földeset, és jött a kapás. Mondtam Viktornak, innentől ezt kell végig csinálni. Azt bevallom igen nehéz rakózni, majd dobni rá pár gombócot, miközben a matchet is eteted, és nagyjából a rakón, ha a gombóc beért jött a kapás. Én szerintem a rakó húzott fel a végére. Addig alig volt halam. Múltkori versenyhez képest ez gyenge volt, de az előttihez képest jobbnak éreztem.
Egyszer csak vége lett a versenynek. Azt tudtam, hogy Gergőt legyőztem, de azt nem, hogy a felnőttek között még kit. Ekkor megjelentek Lucáék. Nagyon meglepődtem. Kérdezték milyen eredmény lesz, erre én csak annyit mondtam: Sz*r. És ekkor látom, hogy jön a távolban a Norbi. Ő is kérdezi, neki is csak ezt mondom, nem éreztem az igazit, de hát ez van. Mondott pár dolgot, de tudtam, hogy jól csináltam.
Verseny vége
Mérlegelésnél már látszott, hogy a 6-7 kilóm sajnos nem lesz elég. Közben megjött a hír Zsófi fogásáról, ott már tudtam elúszott az összetett első hely . . .
Nagyon elkeseredtem . . sose készültem még ennyit egy versenyre, ismertem is a pályát és a sorsolás pillanatában szinte eldőlt, hogy csak "űrpecával" lehet meg az összetett első hely. De ez most nem az volt. Ez van, ezzel a versennyel ért véget az idei szezon - szerettem volna többet kihozni magamból, de most már látszik ez jó matchbotozás nélkül nem fog menni. Sem itt, sem az országos versenyeken.

A végén gratuláltam Zsófinak, megérdemelten győzött. Norbi is behúzta a gyerek összetettet, neki is gratuláltam.

Ádi végül 3 hallal zárta a versenyét - valószínű jövőre ő nem fog már itt horgászni, és én is nagyon gondolkodom rajta . .  Tavasszal kiderül, hogyan tovább.


2015.08.29.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése