PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. augusztus 15., szombat

Csőhíd - éjszakai peca és még több éjszakai peca

Amióta Apa a barátaival éjszakai horgászaton volt, azóta piszkálom őt, hogy én is menni akarok. Megegyeztünk Apával, hogy nem megyünk messzire, csak ide a Csőhídire. Aznap még vettünk patront, meg etetőt.
Húzom - vonom
Fél nyolckor mentünk le és gyorsan kipakoltunk, mivel kezdett sötétedni. A keszeges, és a pontyos topszettet összeraktam, és felszereltem. Előtte való nap kötöttem pár szereléket, mivel még tervezünk pár pecát, a Gardenlaken, Aranypikkelyen, és talán a Varsányi tavon - méghozzá rakóval :)
Ezmiez? :)
A pontyos, azaz most harcsázó szereléken, 25-ös főzsinór volt, egybekötve a horoggal. Rajta 6gr.os úszó sörétólommal kisúlyozva, a végén meg egy 2-es horog. A keszeges topszetten, a főzsinór 16-os volt, mivel  Zoli /"Sügérboltos":)/ mondta, hogy éjszaka lehet, hogy jön ponty - mostanában szépen fogják itt a fenti részen őket.. Így 16/10-es volt a szerelék. A világítópatronos úszó 2gr-os volt, ugyanúgy sörétólommal kisúlyozva, de egy 1gr cseppólmot tettem rá. A horog az elején 16-os volt, mivel jött a keszeg, de utána 10-re váltottam, hogy több csonti ráférjen.
Szürkületben jött a legtöbb keszeg, de mikor elment a nap, és besötétült az égbolt, már nem annyira volt intenzív a kapás. Olyan fél kilenckor fogtam egy méretes bodorkát. Szépen kihúzta a keszeges gumit.
Megvagy kis barátom ! Megtört a jég !
9 körül jött egy szép keszeg, majd közvetlenül utána valami elhúzta az úszót, én meg bevágtam. A keszeges topszett volt fent, amiben nem olyan erős gumi. A hal azonnal a nádba tört, alig bírtam a rakót utána engedni. Éreztem, hogy a hal kirohanni készül és sajnos meg is tette. Kettőt rángatott a gumin, majd elment. Elszakította a 10-es előkémet. Azonnal csere 12-re. És ugyan oda visszatettem. A csali 3 szem csonti. Nem kellet sokat várni és az úszó eltűnt. Gyorsan  bevágtam, és most nem féltem, hogy elmegy a hal, így a magasba felemeltem a botot, hogy csak a gumi fárasszon. Ez így is ment. A hal szépen küzdött. Jobbra-balra, de igen gyorsan elfáradt így többször is nagyokat csapott a víz tetején. Már tudtam, hogy nem keszeg és nem is bodorka. A keszeges topszettel 4 és fél perc alatt kiszedtem a kb. 1 kg-os pontyot.
Nagyon örültem, mivel a Csőhídin még nem fogtam pontyot, főleg nem éjszaka, rakóval. Ezt eltettük, mivel megvolt a méret. Az volt a baj, hogy ezután nem jött más hal, így éjfélkor hazamentünk. Nekem nagyon tetszett ez a peca, éjszaka tök jó rakózni, és nem kell annyi cucc hozzá, és meg van az esélye, hogy fogjál pontyot. Ide többször le fogunk még jönni. Szerintem Apa is jól szórakozott, mivel tök jó idő volt, fotózott, videózott.

2015.08.11.

Ismét éjszakai peca, ismét a Csőhídi pálya ! A múltkori pecának volt még egy tapasztalata : Apának is kell egy fejlámpa ! Ezt Ő gyorsan meg is oldotta. Decathlon - és egy Usb-s töltős fejlámpa.
7-re lementünk. Apa beszélt napközben Piluval, hogy ő is kijönne. Én ugyanúgy kicuccoltam, és felszereltem a rakósbotot. Ekkor már volt egy új topszettem, amibe 1,2-es gumit raktunk, hogy a keszeg még ne pattanjon le róla, de a pontyot megfogja. A keszegesemben 0,7-es van, a pontyosomban meg egy nagyon erős csőgumi.. Igazán nem ártott már egy köztes, amivel keszeget is meg tudom tartani, de egy ponty sem okoz gondot neki. Ugyanazzal a szerelékkel horgásztam, amivel kedden. Az elején a 10-es horog volt fent, de annyi kicsi hal volt ott, hogy le kellett cserélnem a 16-ra. Még mindig keressük a tuti etetőanyagot. Kedden egy keszeges, bodorkás anyagot kevertünk, forrázott búzakorpás alapra, kb egy liter csontival, epres aromával. Arra jött a ponty - ezt nem is értem . .   Most is maradt a  búzakorpa, ehhez jött egy kiló darabosabb ananászos pontyos etetőanyag. Ehhez kis pörkölt etető ment hozzá , ananászos poraroma, némi pellet és két doboz kukorica. Ettől inkább pontyot reméltünk, mint keszegeket. Elején csak az aprók jöttek keszegből, igazán később szürkületben, és éjjel fogtam értékelhető halat. Még nem ment le a nap, mikor szép kapás jött és a hal ki tudta húzni a gumit, ami egyet jelentett: A jelentkező nem kicsi, és nem is volt az. Az egész pecán 5 db nagyobb halat fogtam - mind keszeget, amit el is vittünk. Jött több is, de azok nem érték el az értékelhető méretet. Tízkor Pilu is befutott, és elkezdtünk beszélgetni. Apáék beszéltek én horgásztam, de mivel nem volt nagy izgalom, így alig figyeltem a botot, inkább hallgattam Pilu meséit. Háromnegyed 12-kor én elkezdtem össze pakolni, ekkor már Pilu elment. Lemértem az öt halat és az 2kg volt. Nem is rossz, volt közte egy igen nagy keszeg is,ez dobta meg az éjszakát.
Éjfél után hazaértünk és felcuccoltunk. Már tervezzük, hogy jövő héten hova menjünk pecázni, de nekem három tó van megjelölve. Azért jövő héten kéne menni, mert után megyünk a nagyszülőkhöz egy hétre és én megszeretném nyerni az utolsó fordulót Maconkán, így egy 1 hetes tréninget fogok tartani. Minden előkészítek, kötök annyi szereléket, horgot, mint még soha. Szeretném kitapasztalni a tuti horgot, csalit és tesztelni ott is az új gumizást. Már nagyon várom. Papával mennénk le, mivel neki is van turista engedélye, így Ő is tudna horgászni. Jól lesz, előre érzem.

Előtte vasárnap - Ádinak szülinap, nekem a Bánki-tó megismerése :)

2015.08.14.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése