PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. május 29., péntek

Szigetszentmiklós - Zápor, zivatar, és fájdalmas veszteség :(

Szombat reggel, de azért nem túl korán - elindultunk Szigetszentmiklósra.

Állj, elmesélem, hogyan is kerültünk ide:

A múltkori Csőhídi spiccbotos versenyen történt valami. A verseny alatt rakóztam a pálya szélén, mikor odalépett hozzám egy néző, akiről azt hittem, hogy néző.
Bemutatkozott, Zelei Józsefnek hívják, és a Molnár Sziget Sporthorgász Egyesület verseny szakosztályát vezeti és gyerekhorgászokat keresne a csapatukba. Kérdezte, mikor születtem  és van-e kedvem versenyszerűen horgászni. Nem sokkal később megérkezett Apa is, és kiderült Ádámot is hívta a csapatba, illetve Bodzsár Norbit is megkereste ezzel.
Első körben 23-án Szigetszentmiklóson kéne megjelenni egy gyerekversenyre és ott lenne döntés, hogy a 24-i csapatversenyre kit vinnének magukkal.

Ez archív kép, a nap nem sütött:)
A héten volt pár telefon Apa és József között, kiderült szűkült a kör, Szigetszentmiklóson egyedül leszek ott, a többieknek nem jön össze a dolog.

A székház, szintén archív fotó :)

Tehát, itt álltunk a Dolgozók HE épületénél és beneveztünk gyerek kategóriába. Nagyon lógott már az eső lába, de még nem esett. A sorsolás gyorsan ment, túl sok nevező nem volt, azok is több kategóriában indultak. A 10-es stéget húztam, jó messzire kellett elsétálnunk. A stégen felépítettem az állásom, mire elkészültem elkezdett cseperegni az eső. Amit elsőre láttam, hogy szinte robog a víz ! Rakóstávon esélyem se volt megállítani az úszómat, 4 gr-os úszót. A sodrásban próbáltam megtartani a szereléket, de ezt gyorsan feladtam. Apa pedig készült szúnyoggal, etetőanyaggal egyaránt. Inkább lerövidítettem a rakóst, és a nád mellett próbáltam spiccezni. Pinki volt a csalim és gyorsan be is köszönt az első kis keszegem. Halam már van, bár ezzel messzire még nem jutok. Folyamatosan adagoltam az etetőanyagot. Közben kisebb csoportosulás lett körülöttem. Főleg a helyi vezetők, versenyzők voltak ott, közben Zelei József is megérkezett. Ekkor picit alábbhagyott az eső, és a halak is megindultak. Apa beszélgetett Józseffel, átbeszélték a vasárnapot, és azt, hogy itt verseny után át kéne mennünk a Csőhídire, mivel a csapat ott gyakorol. Szívem szerint azonnal mentem volna, mert ez a peca csak kínszenvedés volt. Főleg, mikor félóra múlva rázendített az eső. Mintha dézsából öntötték volna . .  Én az ernyőm alatt csak keveset kaptam belőle, de Apa szépen elázott.
Ők is meglátogatták a stégem
És a verseny vége előtt félórával megtörtént a baj. A rakóst lerövidítve használtam, a tagok mögöttem voltak,  Egy komolyabb szélroham a 4. tagot belefordította a vízbe . .  az pedig szépen beleállt a sodrásba és elmerült. Apa próbált a szákkal alámeríteni, de nem sikerült elcsípnie. Az de szuper: megvan a topszettem, megvan a bot vége, de hiányzik a közepe. Egy helyi horgász érkezett, ő mondta, hogy másnak is ment el cucca, kicsit lejjebb, de megmentették. Apa közben tapogatta a száknyéllel a vizet és mintha érzett volna valamit. Minden mindegy alapon Apa levetkőzött és belement a hideg vízbe !!! Arghhhh . .  mondjuk amennyire megázott kb mindegy volt neki . .  Próbálta a lábával tapogatni az sizapot, de a bottag nem lett meg, Talán majd nyáron egyszer előkerül, bár amekkora sodrás ott volt, a tag már bárhol lehet.
Nagyon rosszkedvűek lettünk, így a rakó semmire se jó, max dísznek. Negyedórával a vége előtt össze is pakoltunk és a csuromvizes cuccainkat kivittük a kocsihoz. Én elvittem mérlegelésre a megfogott pár halam. Itt jött a meglepetés:  a tőlem nem messze pecázó ifik, szinte semmit nem fogtak rakóval. Felmentünk a székházhoz, ahol kiderült, hogy eredményhirdetés csak jövő hét szombaton lesz - de megsúgták, hogy második lettem. Egy gyerek előzött meg, de ő kb ráült egy keszegbányára, van ilyen.

Elbúcsúztunk és elindultunk hazafelé, előtte benéztünk a Walterlandba pár cuccért. Közben telefon jött, hogy a Csőhídit ki ne hagyjuk, ismerkedjünk meg a csapattal és vár minket egy rakósbot. József a verseny után hozott nekünk egy topszett nélküli rakóst, hátha ezzel tudunk egy használhatót varázsolni a minénkből. Nekem nagyon jólesett a dolog. Megérkeztünk a pályára, ahol ott gyakorolt a csaptunk és persze az ellenfelek is. Rövid ismerkedés után felmérték, hogy mire számíthatnak részemről. Megegyeztünk, hogy ameddig lehet spiccbotozni fogok és ha tartom a lépést az ellenfeleimmel, akkor nem is váltunk. Ha nem jön a hal, akkor jöhet a rakó, a match szóba sem jöhetett ezen a vízen - nekem legalábbis nem.
Lehet,holnap ez lesz a nyerő célhal
Másnapra kapni fogok pár sneciző botot, mivel ami spiccbotunk nem igazán volt alkalmas a feladatra. Kb most kezdtem el izgulni, úgy rendesen  . .
Reggel fél 7re kell leérnünk, etetőanyag, csalianyag kiosztásra, szerelékek áttekintésére. Én is kapok majd egy segítőt magam mögé, aki Apánál rutinosabb.

Elbúcsúztunk és otthon elkezdtük a cuccainkat kiszárítani, kimosni és szerelékeket építeni, ahogy azt a csapatkapitány megadta / 3 különböző spicc, 4 különböző rakós szerelék /.

Mozgalmas nap volt, de szerintem másnap sem fogok unatkozni, várom már nagyon !

2015.05.23.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése