PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2014. július 29., kedd

Lucfalvai ponty - Kapás a vihar előtt


Mi már egy hetet lent voltunk a Nagyszülőknél és számomra pénteken derült ki, hogy Apa szombaton lejön értünk, és vasárnap még ki akar menni Lucfalvára. Jó időnek néztünk elébe, mikor másnap felkeltünk, és elindultunk. Feederezésre készültünk. Ádám a picker, Apa a match bot  mögé ült. Én meg a feeder bot mögé.Egy finom 20gr-os method kosarat tettem rá, 18-as főzsinór, 16-os előke, rajta egy 10-es horog. Apa bekeverte az etetőanyagot: 1 kg Haldorádó Édes Ananászt és hozzá kb fél kiló Carp Zoom Édes Kukorica-Tigrismogyorós anyagot. A csali egy szem Carp Zoom Premium Maize garlic azaz fokhagymás kukorica volt. A taktika az volt, hogy a nem olyan távol lévő nádas szélét megdobni, mivel azon a részen mozogtak a pontyok. Ezt könnyen észre lehetett venni mivel, ha elé dobtam egy 2 méterre, akkor csak a kis keszegek húzogatták. De ha megtudtam dobni ezt a távot anélkül, hogy a szerelék a nádasban kössön ki, akkor már nagyobb halra számíthattam. Az egész peca alatt nem volt egy rendes kapás sem. Ádám pickerén az első időben volt pár mozdítás, bár igaz, hogy ő csak középre tudta bedobni a szereléket. Apának a matchen ksiebb kapások voltak, de a csalicserélgetés eredményeképpen mégis ő fogta az első halakat - sneciket :)
Aztán elhatároztam, hogy a kukorica mellé feltűzök egy Benzar Mix Turbo soft pellet - et, és pár percen belül kapás is volt. De bevágásnál kettőt rúgott, és el is ment, a horoggal együtt. Következőre már erősebbet tettem fel és bedobtam. Sokszor kellett dobnom, hogy pont oda dobjam a szerelékem, ahol biztos hal jön. Már az időjárás is elég esősre fordult, így egy utolsó dobásom volt. ahogy beért a szerelék, szerintem 2 mp telt el, mert még a botot se tudtam letenni a bottartóra és a spicc úgy hajlott,mint az állat. Egy 8 perces fárasztás után végre partra került a kis harcos 1.5 kg tükörponty. Fotó után vissza is engedtük, mert már jött is a vihar. Villámpakolás, elbúcsúzás és 10 percen belül a kocsiban ültünk, amikor leszakadt az ég. Megúsztuk, de nem úsztuk meg hal nélkül! A tó gazdája végig nagyon kedves volt, hívott minket íjászkodni, adott tippeket hol keressük a halakat és még szilvát is hozott a horgászállásunkba ! A végén pedig elkérte a fogásom fotóját, hogy a weboldalukra felrakja - már nagyon várom, hogy ott lássam a pontyomat.

Megfogadtam, ha majd jövünk még ide, talán most szombaton, akkor a feederrel annyi pontyot szeretnék fogni, amennyiszer beesik a szerelék - tehát minden dobásra egy ponty :)

2014.07.27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése