PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. július 19., kedd

Utánpótlás Országos Bajnokság - Szeged, Maty-ér -1.nap /edzés/

Eljött ez a pillanat is, életem első OB-je. . . .

Igazából már tavaly is felvetődött, hogy Nagybajomra benevezünk, de az technikai okok miatt meghiúsult. Apa elfelejtett nevezni :)
Bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy elég későn lettem igazolt versenyhorgász - májusban talált rám Zelei József, a Molnár-Sziget HE-től, így valószínűleg már akkor késő lett volna nevezni.
Valójában nem is baj, hogy így történt, bár akkor még U14-ben / tavaly még az volt / tudtam volna ismerkedni a mezőnnyel.
Csak ne törpe jöjjön !
Ez aztán egy évvel később jött el, de a mezőnyt azért már ismertem. Az ellenfelek egy részét láttam már a tavalyi OHCSB-n, később néhányuk ellen versenyeztem a Tímár-kupán. Idén pedig a TOP MIX kupán és a Tubertini kupán ültem be ellenük le a vízpartra.
Azt mindenesetre tudtam, hogy elég erős mezőny jött össze, ez már a nevezésekből is látszott. Reálisan felmérve nem volt sok esélyem ellenük, de a cél nem is a végső győzelem volt, hanem tapasztalatszerzés.
Szerettük volna megismerni a teljes mezőnyt, ha lehet ismerkedni a Maty-ér halaival. Valahol azért reménykedtem, hogy legalább az egyik napon nem végzek a vert mezőnyben.
A verseny előtt csak egyszer horgásztam itt és az egy tavaszi verseny volt, ez a pálya pedig egy másik pálya.
A készülődés persze már hetekkel előtte megkezdődött. Nem sokkal az OB előtt zajlott a felnőttek selejtezője, onnan is kaptunk sok-sok infót. Ezúton is nagy köszönet Tímár Gábornak ! Ő nem csak etetőanyaggal, hanem naprakész infókkal támogatta a felkészülésemet.
Az gyorsan kikristályosodott, hogy élőanyagot minimálisat kell bevinni a szektorba, max. fojtott csontit. Azt is csak törpecsapdának használni, horogra semmi élőt nem szabad tenni.
Amiből viszont sok kellett, tengernyi - az tengeri, tehát kukorica volt.
Ennek megfelelően jól felpakoltuk Apa cégének autóját  - bár, mint az utolsó nap kiderült még több kukorica kellett volna . .
Csütörtökön időben elindultunk Budapestről, hogy 9-re Szegedre érjünk. Így istörtént, 9-kor a pályán voltunk. Gyorsan begurultunk az U20 részére kijelölt pályarészre és villámpakolás indult. Apa gyorsan elkészítette az etetőanyagot, én a horgászállást építettem. 10 órára megvoltam a mélységméréssel is - hála a Tubertini-kupáról megmaradt " Maty-ér" feliratú cuccomnak :)
Az etetőanyag bekupakolása után, behordtam a kukoricát is és vártam  a kapásra. . .
Amire nem is sokat kellett várni, megjött gyorsan az első törpém :(
Ez így ment elég sokáig, pedig próbáltam a csalit feljebb és feljebb vinni. Mondjuk, amikor a törpéket a víz felszínén láttam forgolódni, az túl sok jóval nem biztatott.
Folyamatosan toltam a kukoricát, ettől reméltem, hogy megérkeznek a pontyok és elzavarják a törpét.

Hangulatos szállásunk
Az edzésnek 14.00-kor vége lett, összepakoltunk és megállapítottuk, hogy sokkal okosabbak nem leszünk. Abban maradtunk, hogy holnap igazából újabb gyakorlás jön, mert kb. ott álltunk semmi tudással . . .
"Törpeedzés" kipipálva, azt már tudtam, hogy kell fogni, holnap valami más kell.

Az meg ott az ágyunk
Serman Lacival értekezve, útbaigazítást kaptunk a szállásunkra. Ami annyiból állt, hogy sorompón ki és jobbra be. Ilyen közeli szállásunk talán akkor lehetett volna, ha a szektorban heveredünk le :)

A szálláson már ott volt a ráckevei csapat jó része és a veteránok kis különítménye, valamint pár más horgász. Becuccoltunk a házikóba, elfoglaltuk az ágyainkat és nagy szerelésbe kezdtem. Elszaladtunk még bevásárolni, főleg innivalót másnapra, mert komoly kánikula ígérkezett péntekre.
Kisebb kupaktanács ült össze, ki mit fog bevetni a holnapi versenyen. Mostanra lett túl sok az információ, ez pedig nem könnyítette meg a taktika kialakítását.
Péntek este még megnéztük  Franciaország - Németország selejtezőt és utána tértünk nyugovóra.

2016.07.07.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése