PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2016. június 3., péntek

IV. Maconkai Majális Nemzetközi Kupa

Már nagyon vártam egy jó kis gáti keszegezést ! Hogy aztán végül mi lett ebből, lent olvashatjátok :)

Pénteken időben indultunk el Salgótarjánba, Apával. Mindent bepakoltunk a kocsiba és már az autópályán robogtunk, amikor ránéztem a Haldorado oldalára, és majdnem visszafordultunk . . .
Az úszós szektorok kiosztása érdekelt és hatalmas megrökönyödésemre, azt látom, hogy az előtározói rész is bekerült a lehetséges helyszínek közé !  Az nagyon nem a gát !
Amíg a gáton 6 óra keszegezést kell nyújtani, vegyesen matchen és rakós távon, addig az előtározón jöhet aztán minden hal, minden távon. Vertek már itt meg partszéli kárászozással /nem felejtek, Zsófi :) /, ültem már itt teljesen süket rakós távon és ugye itt fordult elő, hogy Ádám testvérem távoli feederezéssel gyerek kategóriát nyert. Irtóra nem egyszerű pálya . .  törpeharcsainvázió alul, sneciinvázió felül, és keszegből, kárászból és pontyokból kell összerakni az összfogást.
A fő gondunk ott kezdődött, hogy félúton dugig voltunk keszeges kajával, de semmink ami pontyra jó lenne ! Gyors telefonok indultak, Viktor jelezte, hogy "semmi pánik" 18.00-ra nálunk van és kitaláljuk az etetőanyagot, átgumizunk keszegre. Azért ment egy telefon István felé is - a gyerekek is az előtározón lesznek, nála csak van "ultimate" etetőanyag. Itt kell elmondanom, hogy legkedvesebb versenytársam, Hegedűs Zsófi, nem jelentkezett erre a versenyre. Félek, többé már nem küzdünk egymás ellen, de azért remélem egymás mellett azért még igen ! Zsófi, ha máskor nem szeptemberben azért egy csapatot alkotunk, ugye? :D
A pénteki leérkezés így egyből 2 órás előkészületbe csapott át, Viktorral sok dolgot átvettünk, átnéztünk. A legjobb tudásom szerint felkészülten vártam a szombatot.
6 óra előtt érkeztünk Maconkára, regisztráció, nevezés után nem maradt más, mint várakozni. Ekkor jött a villámcsapás. A sorsoláshoz érkezik egy nagyobb narancssárga ruhás csapat. Hoppá, mondom, ez a Bait Factory csapata, tehát Robi és Heni is itt lesz a csapatunkból. Viszont mintha többen lennének . .  Jesszusom, Schmidt Attila is itt van tőlünk ! Na, ha valakit el kell kerülnöm a sorsoláskor, az ő lesz. Ezzel tovább gyarapodott azok száma, akikkel NEM szeretnék egy szektorban ülni. Eddig annak szurkoltam, hogy a gátra üljek, most annak, hogy ne Attila szektorába :)
Mivel korán neveztünk, elég gyorsan kiderült, hogy NEM a gáton pecázok, hanem az ELŐTÁROZÓÓN ! I8. A feladat adott, meg kell oldani. Azért az már jobb hír volt, hogy Béla, Szilárd és persze Attila felsorolta magát a gátra. Mivel minden nem jöhet össze, Heni cserébe a szektoromba került, de soha nagyobb baj ne történjen.
Óriás csúszásban voltunk, ezért azonnal építkezni kezdtem. Az etetőanyag közben az autó mellett formálódott, Tímár-Mix Roach adta az alapot, Elite Bream a magját. Némi kukoricával, aromával, fojtott csontival turbóztam fel. Minimális pellet is került bele. Meglátjuk ezzel mit fogok.
Az etetés itt félórával kezdés előtt van, gyorsan bedobtam, belőttem az alapokat. 30 méterre ment a csúzli / csak a piros Drennannal értem el a távot / rakósra és a lábam alá ment a többi. Az etetés után volt még időm felszerelni a tartalék 2 matchbotot. Pont kész is lettem rajtra.
Rakón kezdtem, jött is az első törpe. Pár törpe után kimentem matchre, ahonnan azonnal behúztam egy pontyot. Sajnos folytatása nem volt, illetve keszeg és törpeharcsa formájában.
Folyamatosan váltogattam a kinti és benti távot. Az etetést végig nem hanyagoltam. Elég változó volt a fogás. Fogtam rakón 3 kárászt, aztán csönd. Kimentem messzire, keszeg, törpe, kárász.
Nem lehetett egy módszernél leragadni. Sőt, fogtam a szákom mellől szép keszeget, kárászt. Sokáig egész jól tartottam a lépést a felnőttekkel, bár a pálya bal szélét nem nagyon láttuk. Amikor Apa arra sétált, szórványos fogásokról jött hír. Érdekes, változatos verseny volt, a végén a bal oldali szomszédom behúzott kintről 3 pontyot, azzal szerintem a szektor 1 is az övé lett.
6 óra után azért már vártam, hogy vége legyen a versenynek. Amikor lefújták elég gyorsan megtörtént a mérlegelés, és kiderült, hogy 6560g-al zártam a napot. Ez a 8. helyre volt elég a felnőttek között. Abban biztosak voltunk, hogy ez az eredmény kevés lesz az ifjúsági első helyhez, bár közben hallottunk érdekes híreket a túloldalról, miszerint nem nagyon jön a hal.
Szépen elpakolásztunk, megebédeltünk és vártuk az eredményhirdetést. Azt már tudtuk, hogy érdemes volt Schmidt Attilát elkerülni, mert toronymagasan nyerte az úszós versenyt.
Ezúton is gratula, Attila !

A gyerekek eredményhirdetése előtt már tudtuk, hogy Gabó 3. lett. Szép volt, Gabó !
Ezután jött az ifjúsági első helyezett bejelentése . .  Dérer Úr elkezdi mondani, hogy első helyezett az I8-on horgászó . . . MICSODAAA - Ez Én leszek ! És igen, Dénes Milán . . komolyan mondom, lefagytam, Apa lökött meg hátulról, hogy induljak el a kupáért, oklevélért !
Még a kézfogáskor sem igazán hittem el, de a jelek szerint tényleg nem voltak nagy fogások a gáton.
Derült égből villámcsapás, fülig ért a szám. Jó páran gratuláltak, velem pedig még forgott a világ.
Az is más, ha jól megy a peca, a szektorodban több felnőttet magad mögé utasítasz és bizakodsz egy jobb helyezésben. Ez volt az előző fordulóban és ott mégsem sikerült behúzni az első helyet.

2016.05.21.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése