PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. augusztus 8., szombat

Bodorka-móka és a majdnem harcsa

A Sikeres Sporthorgászban olvastam egy cikket Walter Tamástól, hogy a Csőhídi pályán célzottan balinozott és harcsázott. Molnár Lacival, az egyik Velencei-tavi versenyen már beszélgettünk a témáról és az ő elmondása is hasonló volt a leírtakhoz.
Rakósbot, sok ragasztott csonti, erősebb topszett és amikor felbukkan a harcsa, elő a gilisztával.
Fél kiló körül volt a legnagyobb bodri
A balin is bejött a csontira
Apával rá is készültünk egy szombati hajnalon. Korán kellett lemenni, mert a pályán van pár jobb hely is, ezek közül keresgéltünk mi is. Szerencsénk volt, sikerült a kinézett helyre leülni. Mérsékelten volt hínáros, ami a pálya nagy részéről nem mondható el . . . Kizöldült az RSD, kasza nélkül ne induljon el senki. Bekevertünk némi etetőanyagot, amihez próbaképpen bodorkás aromát tettünk. Ezt a csapatom verseny szakosztály vezetője, Zelei József adta, most ki is próbáltam. Az alapozó etetőanyagban nem volt egyébként semmi trükk: némi keszeges, bodorkás Tímár-Mix kaja, agyagos lösszel nehezítve és az említett por aroma. Apa közben elkezdte ragasztani a csontit. Az elején még nem ment igazán, mivel rá kellett jönni, mennyi por és mennyi víz kell a csonti és kavics keverékéhez. Mivel kavics is kell, hogy a csonti a kívánt helyre érkezzen meg. Én közben elkezdtem aprítani a halakat. Az elején jött 2 karika és utána szinte csak bodorka. Én magam se hittem el, hogy az aroma ilyen jól szelektált. Kb 20 bodorka jött ki, 2 keszeg mellett. Én egyébként imádom a bodrit, versenyen jól nyomja a súlyt, tök szép hal és jól lehet küzdeni a nagyobb példányokkal.
A terv további része is működött, a csonti bevitel után megjöttek a balinok. Sajnos nem érték el a kilós súlyt, de szépen húzták a keszeges gumit a rakóból.
Kedvenc RDHSZ pólóban :)
Na eddig megvolnánk, de én már nagyon harcsát akartam fogni :) Az írás szerint egyszer csak ott fordult a rakósbot végénél a harcsa, itt kellett jönnie az erősebb szerelék felrakásának. Ez viszont nem történt meg . . . legalábbis fél tízig semmi nem történt. Már kezdtem is feladni, hogy ma még találkozok harcsával, amikor pont a spiccemnél nyomott egy bukfencet a harcsakoma !!! Olyan 3 kilósra saccoltuk. Eddigi levertségem el is múlt, már vettem is a pontyos szettem, és jól megtűztem a 2-es horgomat 6-7 gilisztával. Gyors betolás . . . .  és semmi . . .   Azt hittem azonnal lesz rá érdeklődő, de semmi nem történt. Tudtam, hogy ott a hal, vagy ott volt, de most semmi érdeklődés a csalim iránt. Apa közben kisebb kavicsos-csonti utánpótlást ejtegetett a spiccre, ha van ott még valaki, akkor táplálkozzon csak bátran. Semmi . .  . ültem a bot fölött már vagy 10-15 perce. Közben Apával beszélgettünk és párszor mondtam is, hogy nem lesz itt már semmi se, fölösleges volt ráizgulni a harcsafogásra.
Szikrázó fogás
És ott a harcsa valahol alattuk . . 
És akkor eltűnt az úszóm egy szempillantás alatt és a gumi elkezdett kifutni a bot végéből !!!!! Úgy leblokkoltam, hogy már csak Apa kiáltására mozdult a kezem és emeltem bele a rakósba. Ahogy emeltem már éreztem, hogy nem lesz meg, kicsit visszatartás után pattant a vége, és kiugrott a horog a hal szájából. AAAArrrghhhh . . .ott vooooolt, megvolt   és elment !!! Amilyen gyorsan csak tudtam újra betoltam a botot, Apa nyugtatgatott, hogy ott van a hal, vagy egy másik. Én közben ütöttem a fejem a nem létező falba - meglehetett volna a harcsám és rakóssal. Bár azt még nem tudom, és egyenlőre még nem is fogom megtudni, hogyan szedtem volna ki, de nagyon közel voltam hozzá !

Természetesen nem adtam fel, a nyár során még tuti megpróbálkozom a dologgal, kell nekem az a harcsa :)

Ezután már nem sokáig próbálkoztam, mentünk le Siófokra, hétfőn pedig indul a horgásztábor ! Majd mesélek arról is.

2015.08.01.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése