PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. július 21., kedd

Tímár Mix - Exner - Mahor Kupa 2015

Itt az újabb megmérettetés, a célpont megint a Velencei-tó.

A 3-as rendezésben lebonyolításra kerülő versenyen több kategóriában lehetett nevezni, sőt még külön feeder kategória is volt, nem csak úszós. Norbi horgászbarátom itt nevezett, én pedig az U14-ben próbálkoztam.
Hát, volt már sikeresebb versenyem is, de erről majd később.

Szombat

Keverem-kavarom
A leérkezés már rutinszerűen ment, fél 7-re a parkolóban, etetőanyag keverés, várva a sorsolást. Már többször megtapasztaltuk, hogy itt sok percet lehet nyerni a verseny előtt. Áttörtem a földet is és összeállítottam a keszeges cuccot is. A sneciző is kész lett, mondjuk az nem volt túl bonyolult.

A keszegező etetőbe bele tudtam kezdeni, de kezdődött a sorsolás így félbe kellett hagynom.
Először a feederesek húztak, utána az U14-esek. Én a 6-ost húztam, ami a verseny közben kiderült, hogy a jobb széle. Ezután még kevertem az etetőt egy kicsit a kocsinál, és utána elindultunk befelé.
Kipakolás jött ezután. Mindent a box szélére pakoltam. 8-kor jelzett a duda, és innen számítva 2 órán keresztül lehetett felkészülni. Én mindent felszereltem, először a ládát, utána a botokat. Két sneciző bot, 2,5 m és a 3 m botot, a rakós topszetet, meg egy match botot, amit nem nagyon fogok használni. Mélységet mértem, de mint tudni kell az A szektorban 16 méterre van a törés, azt pedig nehezen értem volna el.
Nézzük csak, mi történik 10 méterre
Ezután jöttek limitelni. Ott minden rendben volt. Az etetőt rendesre megcsináltam és készen állt minden. Szólt a duda kezdődhetett az etetés. 15 gombóc rakósra, pár gombóc küszre. Ezután még szereltem párat. 5 perc múlva már kezdődött a verseny. Én snecivel kezdtem. Szépen jöttek a halak. Egy órán keresztül megállás nélkül küszöztem, és Apa mondta, hogy más is kijött a küszre, mert beljebb nem nagyon ment a hal. Így gondoltam előnyöm van, mert ők kint kezdték. Mellettem balra nem nagyon ment a hal. Mikor már oda állt hozzám a sneci, kinéztem rakóra. Sajnos semmi mozdítás sem volt, alig állt oda a hal. Három közepes halat fogtam kintről, az összes többi csak küsz volt. Más kiment a második bójáig matchel, és onnan kezdte el szedni a halakat. Nem volt olyan sok ott sem. Én végig küszöztem, de azért mindig kinéztem rakóra, de kevés sikerrel. Már látszott, hogy itt nem lesznek nagy kilók.

Lassan a vége lett a versenynek. Ekkor már láttam, hogy nem leszek utolsó, mert mellettem csak rakózott a gyerek, de alig fogott halat. Máshol matchel vagy snecizve gyűjtötte a halakat. 14kor vége lett a versenynek.
Végre hal, rakós távról
Szélről kezdték a mérlegelést. Bakó Peti 2820g fogott, mellette 2380g-ot fogott valaki, mellette 5,8 kilót fogtak, utána 4620 g. Mellettem ülő 800g, és Én majdnem 2kg-ot fogtam. Így csak 5. lettem a 6 ból. Pár szót váltottunk Molnár Lacival, azt hiszem 3. helyen végzett a nap végén, 8,5 kiló körüli fogással. Összepakoltunk, és elmentünk megnézni, hogy Norbi, hogy teljesített. Pont elértük a mérlegelést. Apa szerint harmadik lesz, mert a két szélén nagyon húzták. Így is volt. Ezután nem kellett ott maradni, ezért gyorsan hazamentünk, mert majd megsültünk. Picit csalódott voltam, de azért elég jó horgászok voltak a vízparton.

Vasárnap


Snecizés, 40 fokban
Ez a nap már nem sikerült olyan jól. Reggel később indultunk, mert csak 7re kellett oda érni. Megérkeztünk és megint elkezdtem bekeverni az etetőt. Áttörtem és utána vizet adtam hozzá, de félbe kellett szakítani, mert elkezdődött a sorsolás. Eközben megjöttek Norbiék, és a keresztapja, és beszélgettünk. A versenyről, meg a VB-ről ami Hollandiában volt.

Rakózás 39,5 fokban :)
Sorsolásnál kivették a két szélső helyet, így kihúzták a maradék négy helyet, mivel egy gyerek nem jött el. Így csak 5 gyerek volt ott. Én meg kihúztam a kettes számot, ami a bal széle. Ezután elindultunk befelé. Ma jobb napnak néztem elébe, mert széle volt, de ez sajnos a rosszabbik oldalát mutatta. Minden megvolt már, botok, limit, etetőanyag. Már csak az etetésre vártam. El is kezdődött az etetés. Matchre is etettem, de nem nagyon akartam kint horgászni, mert itt csak a snecikben, vagy a rakóban bízok. Mindenhova ment gombóc, felcsaliztam és vártam a kezdést. Ez el is jött. Snecivel kezdtem, mellettem matchel, de mikor látta, hogy nálam beindult a küsz, ő is átállt arra. Szépen jött a küsz, de itt nem lehet vele semmit elérni. Másfél óra után kinéztem rakóra, ott jött néhány fél tenyérnyi keszeg, de az nem sokat ért. Kicsit erőltettem egy picit, de nem értem el vele semmit, így kinéztem
Most a kezemben vagy !
Éppen szákolós keszeg
matchre. Ott jött szép keszeg. mind a két kapás után etettem, de ez se segített a helyzeten. Túl sokat ültem hal nélkül, küszöznöm kellett volna egész végig. A végét már végig küszöztem. Sajnos ez nem volt elég sehova. Utolsó lettem, de ez várható volt. Meg kell tanulnom rendesen matchre etetni csúzlival, és akkor talán el tudok érni jobb helyezést. Ennyi tellett tőlem. Lacinak se sikerült túl jól a vasárnap, pedig közel 9 kiló halat fogott, ami szektor 7-re volt ma elég.  Gyorsan összepakoltunk és megint elmentünk megnézni Norbit. Ő az egész pálya szélét húzta, így elég sokat kellet megint gyalogolni. Láttuk, hogy nem nagyon fogott sokat, így nem volt nagyon elöl. Végül 10. lett, egy srácot tudott csak megelőzni, de az előző napi helyezés, azért szép volt. Összetettben így is csinált egy 6. helyet, ami szerintem tök jó, 7980g összfogással. Mi kimentünk, és vártuk az eredmény hirdetést. Előtte beszéltünk Lacival, mert ő is ott volt. mesélt a Maty-éri versenyről. Szeptemberben lesz, lehet, hogy elmegyünk, de addig még eldöntjük.  Kicsit elment a kedvem a versenyzéstől . . .

Mindenki már ott volt a díjkiosztón, szépen végig vártuk. Mindenki szépen horgászott. Elbúcsúztunk Norbiéktól, de egy hét múlva találkozunk velük Maconkán.Tanultam, mint mindig, Gyorsan kell váltani, nem leragadni egy módszernél - főleg, ha nem ad elég halat. És az a fránya csúzlizás.

2015.07.11.-12.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése