PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. július 22., szerda

III. MACONKAI NAPSUGÁR NEMZETKÖZI KUPA

Ez a nap is eljött, végre Maconka. Én nagyon szeretek itt horgászni, főleg a hármas tavon. Igazi gyors keszegezésre alkalmas gyakorló pálya. Idén viszont már kezdek megbarátkozni a gáti szakasszal

De, mint tudjuk, hogy a verseny a nagy tavon van, ahol jó keszeges pecát lehet nyomni. Tudomásunkra jutott, hogy már hetek óta a víz szintje igen kicsi 50cm - a durva 2m-ig. Ez nem jó ,mivel kis vízben nemigen van hal, nehéz kicsalni őket a mélyebb vízből.
Pénteken lementünk a családdal, mert az autóba mindenki befért. Én még előző nap áttörtem a földet, és lemászattam a csontit. Papa pedig megszervizelte a tálcámat, amit a Velencei evezőspálya kicsit megtépázott.
Másnap 4:45kor keltünk és negyed hatkor elindultunk. Reggel 20 fok volt, így nem kellett annyira felöltözni. Odaértünk a tóhoz, aminek a parkolója tele volt, ezért furcsán a leparkolt autók mögé álltunk le. Elmentünk regisztrálni.  Mikor visszaértünk megjöttek Istvánék. Apáék elkezdtek beszélgetni, de nekem kezdődött a sorsolás, és az úszós kategóriával kezdték. Annyit tudtunk, hogy az A,D,F szektor a miénk(úszósoké). Az számoltam ha az A-ba húzok, és mellém igen jók húznak akkor, bizony hiába fogok 5 kilót, ha ők 10 kiló fölött fognak. Az F, és a D maradt. Itt jön a csavar. A múltkori versenynél mellettem ült Darvasi Béla, aki kétszer annyit fogott , mint Én. És mikor húzott, akkor az F szektor volt az övé. És lám, nem tudom, hogy csoda volt, vagy nem, de akivel érkezett a Béla, még a Szilárd is, az mind az F szektorba ült. Mondom, remélem kihúzták az összes helyet, mert nem lenne olyan jó oda beülni. Ezért mégis vagy az A vagy a D marad. A D kezdett telni, így kizárásos alapon, én az A-ba ülök. Így is lett. Kihúztam az A7-es helyet, ezután derült ki, hogy a Vass Karcsi mellé. Örültem, mert a Gergő is oda ült, aki szintén ifiben versenyez, őt legtöbbször megelőzöm, akkor már egy helyezést előrébb tudhatok, vagy nem?

Mivel Viktor nem tudott jönni, így végre teljesen egyedül, magamnak horgászhattam, senki nem szólt bele. Apával bementünk, megkerestük a helyünket, és kicuccoltuk az összes cuccomat. Ez is emlékezetes, mert csak a saját cuccommal horgásztam. Mikor minden kint volt, elkezdtem  a ládát elhelyezni. Pont találtam egy olyan helyet a kövek között - mert oda kellett tenni - ahol stabilan, és biztonságosan le tudtam ülni. Ezután a "pöcs" tartónak nevezett kereszt rakó tartó rudat is felszereltem, ezután a szákot és a tálcát. Ezután az etetőt is elkezdtem bekeverni. Két zacskó Tímár keszeges kaját, és egy kis pörköltöt tettem bele. A másik a föld volt, ahhoz hozzá tettem az etető szúnyogot, és félretettem állni. Előtte még egy kicsit bevizeztem. Addig elkezdtem a botokat összerakni. Igazából egy topszettet, és két match botot. A rakón kimértem a vizet olyan 1m-1.20m lehetett. Utána a match botot is kimértem, de ez volt az ami nem volt olyan biztos, mivel nem mindig akart felállni az úszó, de volt olyan, hogy csak úgy feldőlt. Mikor a rakót betoltam, hogy etetésre készüljek, persze, hogy beakadt valahogy az ujjamba a vékony antennája és letört. Magamban mérgelődtem, de hála istennek az 1g-os úszót tudtam pótolni.
Megy már az etetés

Fél nyolckor volt az etetés. Én dobtam 10 gombócot rakóra, ötöt machre, és földesből pedig úgyszintén 5 gombócot, de azt már rakóra. Mivel mellettem nem nagyon akarták erőltetni a matchet így rakóra készültem. Végül nem szereltem össze a tartalék matchet, mert úgyis rakóra állok majd ki. Egyszerű volt a taktika, először kinézek matchre, hátha kint vannak, de ha háromnegyed óra alatt nem történik semmi azonnal rakót veszem elő.

Még bütyköltem és néztem az órát, hogy még 5 perc a kezdésig. Gyorsan kerestem a kötényem, de nem találtam, így nem nagyon bajlódtam vele, elfoglaltam a 6 órás helyemet, és elkezdtem felcsalizni. Dudaszó. A verseny elkezdődött. Kidobtam a matchet és vártam. A csalikat már hamarabb magam mellé raktam, az etetővel együtt. Az elején nem nagyon történt semmi. A szerelék egyszerű volt. A főzsinór 14-es az előke 8as vastagságú damil volt. A horog 14es rajta szúnyoggal. Az úszó 6gr os volt sörétólommal kisúlyozva, csúszó szereléknek hagyva. A rakóra 14-es főzsinór, 8-as előke, és ugyszint 14-es horog. 1gr-os hagyma úszó, sörétólommal kisúlyozva. A csali arra is a szúnyog volt.

Ez már a sokadik !
Matchel kezdtem. Negyedóra múlva jött az első hal, egy kis süllő. Nem nagy, de hal. Azután még két hal és utána semmi. Mivel volt halam bizakodtam, hogy jön még match távról hal,  negyedórát ráhúztam a várakozásra. Nem kellett volna, mert mellettem elkezdték húzni a rakót. Én még egy kicsit erőltettem kint a pecát, de miután valamiért a szerelék megadta magát én is rakóra váltottam. Itt jött az újabb taktika. A rakót betoltam és dobtam rá egy kis keszegest, de mellé egy diónyi földest. Jött is a kapás. Szép oldalra menetelő, majd elmerülő kapás volt. Bevágtam a gumi szépen kijött, ahogy a hal is. Egy szép keszeg volt az. Ezután, az előzőhöz hasonlóan tettem. Lett is kapás. Ez szépen működött. A taktika az volt, hogy mikor keszeges ment be akkor  kisebb halak jöttek, de ha csak föld, akkor a nagyobb is jött. Így a verseny végéig, minden kapás után diónyi méretű gombóc ment be, közte csak a kapás határozta meg az időt. Ha ezt szépen ritmusosan csináljuk, szépen odaáll a hal. Így is lett, minden betolásra volt kapás. Jöttek nagyok és közepesek, kicsi alig volt. A snecit sajnos nem tudtam elkerülni, mivel betolásnál képesek voltak elkapni a vízfelszínén, így félbe kellett hagyni, és amennyit betoltam annyit kellett vissza húzni egy kis halért. Akkor az időjárásról még nem beszéltem....Az ernyőt már hamarabb feltettem, mert 36 fokot írtak és még így is nagyon meleg volt. A legdurvább az verseny félidejénél volt. mikor a nap pont felettünk volt, én nekem meg nem volt időm átállítani, a kicsit megdöntött ernyőt, így vért izzadva toltam-húztam a rakót. Nem tudtam mennyire sikerült felhoznom a lemaradásomat, mert mások már hamarabb elkezdték szedni a halat. Az mindig megnyugtatott, hogy volt olyan időszak, mikor csaknem én fogtam halat, egész ütemesen. Számoltam az egész verseny alatt , talán 5 halam ment el leakadással, és öt előre kötött horgomat kellett elhasználni. A tűzőt ették a leginkább, bár nem kellett sokat variálni, mivel az elején gyorsan mindent szelektáltam. Nagyon szépen jöttek a nagyobbak is.
Ádám, kapásra várva :)
Apa kétszer tudott átjönni Ádámtól és megkérdezni, hogy állok. Arról is beszámolt, hogy Ádám fogott egy szép fekete amurt, és a feeder fotel nagyon kényelmes :)

Még egy óra volt hátra és kezdett fogyni a földem, így újra a keszegessel kellett kombinálnom. A kapások kicsit megfogyatkoztak, de amikor jött az nem volt kis hal. Keszegen kívül nem is fogtam  más halat.

Ádám és a ritkaság
14:00 vége lett a versenynek. Ekkor Papa is befutott és kérdezte mennyit fogtam. Mondtam volt egy óra lemaradás, és egy fél óra szünetem így kb 3 és fél, 4 kg-ot tippeltem. Elkezdtek mérlegelni. A szélén 10 kg fölött fogtak, az várható is volt. Utána valaki 2 kg fogott, azt már le is előztem. Utána mindenki 9 kiló közelit fogott.Aztán jött a Gergő, Apa elment megnézni, addig Én pakoltam. A mérleg több, mint 7 kg-ot mutatott. Dérer Úr mondta, hogy eddig ez a legtöbb az ifik közt. Én nem értettem, de mikor Papa mondta, hogy Zsófi 5 kg-ot fogott, úgy már érthető volt. Mondom magamban - na,  Gergő most az egyszer megelőzött. Apa is ugyan ezt gondolta. Karcsinak is 9 kilogramm fölött volt. Mondom itt utolsó előtti leszek. Ekkor jöttem én. Elkezdtem kiszedni a szákot, majd a két végénél fogva kiemelni. El se hiszitek, mennyire megörültem, mikor alig bírtam kivenni a vízből. Azonnal tudtam ez nem lehet 4 kg, így meg is könnyebbültem. Ami ezután jött az mindent vitt. Láttam Gergőék arcán, hogy boldogok, de sajnos nem sokáig, mert amennyit én fogtam az 20 deka híján 9 kiló volt. Megvan az első hely, vagy nem? Dérer úr szerint ez eddig a legszebb fogás,azonnal készítettek egy képet. Én nagyon örültem, mivel rakóval nem fogtam ennyi halat, de utána a számolás szerint két helyezést is előre lépek, ha azt a másfél órát végig rakózom. Nem baj a lényeg, hogy ez a szektor 6. jobb, mint  a Gergőnél szektor 7., Zsófinál szektor 8. Már csak két ifit kellett beelőznöm és megvan az első hely. Gyors pakolás után elmentünk Ádám  szákjáért, és ott találkoztam először aznap Norbiékkal, mivel ők reggel később jöttek, így még aznap nem ráztunk kezet. Elmondta, hogy csak második lett 8 kilóval. Ilyenkor mindig azt hiszem/hittem anno, hogy mikor 8 kilót fogsz a kis Élmény tavon, akkor legyőzted a nagy tavon horgászót, aki 7 kilót fogott. És nem. Mivel nem ugyan az a két tó, meg nem annyi versenyző horgássza azt a területet, azóta tudom, hogy nem mérem össze magam senkivel a kis tavon horgászókkal. Abban azért megegyeztünk,  hogy Norbi második helye még nagyon értékes lesz, az utolsó forduló előtt.
Jó kis peca volt ez a mai

Jött az eredményhirdetés, először a gyerekek. Ádám öcsém 6. lett a gyerekek között, ennyit ért a fekete amur. Aztán jöttek az ifik. Dérer Úr, azzal kezdte, hogy szoros verseny volt és 200 grammon múlt az első hely. Ajajajajajaj  . . . 8875gr-al második Dénes Milán . . . bakker, azért nagyon bíztam, hogy szoros versenyben, de én nyerek, de mégsem . .   9150g Kindlik Ádám az első. Az igen, az F szektorban 9 kiló fölött fogni, az nem semmi. Darvasi Béláék szektorában ! Oda is mentem hozzá gratulálni a fotózás után. Elmondta, hogy match távon volt vagy 35 cm-es vize, tehát úszós táv kuka. Kénytelen volt végig rakózni, ott legalább volt hala, meg 70 cm-es vize. Nem semmi szektor lehetett . .  Mindegy, én nagyon örültem a mai pecámnak, és ahogy Norbinál értékes volt a második hely, itt ifiben is sokat érhet a második hely. Ehhez már csak egy jó pecát kell nyomni az utolsó fordulóban.

Ui. A verseny előtt Norbiéktól kaptunk egy 2 kilós süllőt, vasárnap meg is sütöttük, az valami isteni volt. Köszi szépen ! Ha nagy leszek, meghálálom :)

2015.07.18.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése