PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2015. május 2., szombat

XI. Tavaszi Maconka Nemzetközi Kupa

Eljött ez a nap is, az év első pecája Maconkán, a várva várt Nemzetközi versenyforduló.

Pénteken suli után összepakoltunk mindent, ami a kis szekrényünkben csak volt - ki tudja mire lesz szükség másnap. Apa már a hét elején elkezdte intézni a szúnyogot - csütörtökre kiderül szúnyog az nem lesz !!! ÁÁÁÁÁÁÁ !!!
Úgy tudtuk senkinek nem lesz szúnyog, Salgótarjánból Szilveszter is jelezte, hogy nekik sincs szúnyog. Hát akkor szúnyog nélkül pecázik mindenki - gondoltam én naivan.
Leutaztunk a nagyszülőkhöz, kb 8ra értünk oda. Én ekkor sietve összeszereltem egy matchbotot, annyira nem sikerült jó
l. Gondoltam Viktor másnap úgyis átszereli, így is lett :)

Szombat reggel csípős hidegben ébredtünk, még a nap előtt 4.30-kor. Ádám is fel tudott kelni ebben a korai órában. Szinte minden a kocsiban volt, gyors reggeli, Mama készített pár szendvicset és így indultunk a tóhoz. Idén még nem jártunk ott, csak a hírek jöttek, mennyire mozog a hal.
A tó szokásához szépen gyönyörű volt, a napkelte egyesen csodálatos ! Ahogy jött fel a nap a hajnali hideg sem volt elviselhetetlen, bár Ádám kicsit melegedett a a büfében . Regisztráltunk, befizettünk, Ádámnak az éves engedélye is meglett. Ifiként most fogok először horgászni. Ez nekem nagy szó, mivel úszóval még a nagy tavon nem horgásztam.

Negyedóra múlva elkezdődött a sorsolás, Dérer úr is megérkezett, Apa Viktorral egyeztette a taktikát. Utoljára neveztem, így utoljára húztam. Sok választás nem volt - maradt a H szektor - abból a 6-os hely. Ez az I-es szigetre esett, akkor még semmit nem tudtam, hogy ez jó vagy nem nekem. Sose horgásztam az I-es szigeten. Átültem Viktor autójába és bekocsikáztunk a sorsolt helyemre, ekkor láttuk, hogy a tőlem balra ülő ember úgy ül, hogy nekem jó sok helyem maradt, szinte szélen horgászhattam. Nekem balról érkeztek a halak, azokat pedig ő nem tudta rakóval megállítani. A taktikánk főleg a matchbotos horgászatra épült, mivel körben 13-as rakók sorakoztak. Cél: Matchbottal 15 méterre pontos peca. Gyors összerakás kezdődött, Apa még érkezett hozzánk pár cuccal. Én azért összeraktam a rakómat, majd újraszereltem a tegnapi szerelékem. Kimértem a vízmélységet - volt vagy 1 méter . .
2 matchbotot hangoltam össze a horgászatra, mindkettőt a kis vízre. Az idő sürgetett és annyi előnyöm volt, hogy bekevert etetőanyaggal érkeztem - erre meg is jött az etetődudaszó. Egy etetés rakóra, egy etetés matchre. 5-6 gombóc ide is, oda is. A ládámat elcseréltem Viktoréra, erre szereltem a kiegészítőimet. Bottartó, "lepkeháló", tálca. Közeledett a verseny kezdete, halszabadító a sapka mellé - én készen álltam !

Felcsaliztam abotot, hátulról hang - Felkészülni ! 8.00 indultak a rakók, nálam pedig a match. Első dobásra szépen beállt az úszóm, majd lassan el is merült - szép kis vörösszárnyú érkezett. Hal nélkül már nem maradok. Gyors szákolás, csaliellenőrzés. 2 pinki, giliszta elcsípve. Kis gombóc vissza az etetésre. Erre indult a keszegfogás! Majdnem minden dobásra hal jött, szinte folyamatos akció volt. A versenyből már félóra eltelt, mikor az etetés mögött túrás jele látszódott - PONTY ! Jó ideje bent volt az úszóm, kitekerés közben beleakadtam valamibe, ez nem kis kárász v keszeg volt. Gyors visszadobás ugyanoda. 2 dobás és megint sok ideig nem volt semmi, mondom kihúzom. és ekkor megint megakadt a cucc, nem volt tiszta akadás, de hal volt a horgon. El is indult a hal, óvatos fárasztás kezdődött. A hal mozgásából érezhető volt, hogy ponty volt és nem tiszta akadás. Elindult a jobbra a másik szektorba, a szomszéd rakója alatt, viszont volt egy rossz ütemű visszahúzásom, ekkor el is szakadt az előkém :( Később kiderült, hogy ez a hal pár helyezést ért volna . . De szép lett volna az első órában szerezni egy 3-4 kilós pontyot . ., de még egy 2 kilósnak is örültem volna / később kiderült ez mennyit ért volna /.
Gyorsan botot váltottam, de ott más ereszték volt beállítva, igazítottam rajta és jöttek a keszegek.

Mögöttem Viktor folyamatosan tanácsokkal látott el, majd eltűnt egy kis időre. Mire visszajött, már volt valami a kezében: egy kis adag szúnyoglárva ! Ezzel már villámgyorsan jöttek a kapások. Variáltam kicsit: szúnyog+giliszta, szúnyog+csonti. Itt már megállás nélkül dobtam, húztam. Nagyon jó ütemben jöttek a halak, főleg keszegek - tenyeres darabok. Ezt a ritmust a verseny végéig tudtam tartani, bár az utolsó 2 órában lassult kicsit a fogás, de nem csak nálam. Az utolsó órában szektor szélén jött egy ponty. Én már nagyon vártam a végét. 2-kor lefújták a versenyt. Elkezdtünk elpakolni és vártuk a mérlegelést.
 A szektor szélén (H1) kezdték a mérlegelést - 16,5 kg !
Én úgy tippeltem 5 kg halam lehet, na az nem sok mindenre lesz elég . .
H2 7280g, klassz ez is több, mint amennyi nekem összejött.
H3 900g - Hoppá, nem leszek utolsó  a szektorban ! Ráadásul ő ifi versenyző volt, tehát előtte sikerült végeznem !
H4 8100g ez is tuti több mint az enyém :(
H5 4560g na, őt valószínű megelőztem
H6 - ez voltam én - 7540g !!!! Mindketten meglepődtünk, nem gondoltuk, hogy ennyi hal került horogra nálam !
H7 7620g   Áááááááááá, ezért kár volt, egy kis keszeg és megelőzöm
H8 10600g   ő azért messze volt tőlem
H9 11460  ő még messzebb
H10 740g   sima
H11 9060g ezt se érhettem volna utol . . . .Illetve, ha csak egy 2 kilós ponty volt ami elment: akkor 4. lehettem  - de kár, de kár érte !

Sebaj, elégedettek voltunk az eredménnyel. Lehetett volna több is, de amilyen felkészülten érkeztem, ez egy korrekt fogott súly. Azt még nem tudtuk mire elég, mivel csak annyit tudtam az ifikről, hogy a szektoromban versenyzőt megelőztem. Szektor 7 - elsőre nem rossz.

Kipakoltunk és ebéd következett. Viktor közben elbúcsúzott, kérte, ha megvan az eredményhirdetés, majd hívjuk őt. Közben Zsófi eredményét is megtudtuk, 690g. Balázs Gergőt végig nem láttuk, közben kiderült, hogy megbetegedett.

Ahogy nézelődtünk, meglátta Apa a Pecatúra műsorvezetőjét, Horváth Zsoltot, készült is egy közös fotó vele !

A díjkiosztó nem sokat csúszott. Ádám emléklappal zárt, sajnos halat nem fogott.

Jött az ifi győztes: Dérer Úr vezette fel az átadást, amikor elkezdte mondani, hogy tavaly még a gyerek mezőnyben viaskodott az első helyért, tavalyelőtt megnyerte azt és most is sikerült elsőnek lennie: Dénes Milán ! Így kell kategóriát váltani !



Nagyon meglepődtem, de nagyon örültem neki ! Hatalmas köszönet Viktornak - immáron sokadszor !
Ádám foglalja nekem a dobogót :)
Jöhet a következő forduló, ami tuti nehezebb lesz május 9-én.
Pecatúra 05.02.

2015.04.11.

ui. Május 2-án a Pecatúrában volt egy rövid összefoglaló a versenyről, Ádám bukkant fel benne párszor, sajnos én nem. :(

Még annyit a pontozásról, hogy a 7 pontom szinte semekkora előny, mivel Zsófi 690g-ja is ért egy szektor 8-at. Lement egy forduló, a verseny még teljesen nyílt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése