PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2013. november 12., kedd

Horgászat a nyílt vizen

Reggel, mint minden nap felébredtem és már vártam ezt a napot mivel ezen a napon megyünk Piluékhoz, pecázni ( Kiskunlacházára ). Összepakoltuk azt ami kellet, de nem is volt sok cucc, mert Pilunál volt minden.
Nem emlékszem rá mikor értünk oda, de arra igen, hogy a volt ovistársam, Dani, meg a húga az előtt ébredt pár perccel, mielőtt mi elindultunk volna a csónakhoz. Sokszor kellett fordulni, mert elég sok volt a "rakomány" és nem lehetett egyszerre vinni. Meg Pilu azt mondta, hogy a botok lesznek az utolsók. Eközben kiszedte a csónakot a "szuper parkolóból" és pár perc alatt mi már a vízen voltunk.
Mester és tanítványa a hadihajón
Közeledtünk a kiszemelt helyhez. A motor leállt, és Pilu az evezővel állította be a csónakot a jó irányba. A nappal szemben kellet lennünk, így kellett a napszemüveg. A csónakot három részre lehetett osztani: Első része az Apáé volt, a második az enyém és a harmadik a Pilué. Köztünk az elválasztó volt a fa ülőke, deszka. Ez alatt volt az etetőanyag, meg a csalik. Az elején Apa egy jól irányzott etetésbe kezdett, kb. 20m-re. A szerelék csúszó ólmos volt. rajta egy 8-as horoggal( nekem, mint finom szerelékes horgász, ez durva ). A damil 22-es, de ez azért kellett mert igen jól behúzzák a halak a hínárba,akadóba és ott aztán már minden lehetséges. A csali egy szem konzerv kukorica, meg egy szem kemény, vaníliában áztatott kukorica.
Apa feedere
Az etetőanyag valami Tímáros cucc volt, mellé azt a vaníliás kukoricát dobáltuk. A botok már a vízben és lessük a kapást. Néhány dobás után lecseréltem a csalit és újat dobtam. Pilu mondta, hogy: "Apának most kapása lesz". Na a kapás aztán Nekem jött ! Egy másodperc sem telt és eltűnt az úszó, egy nagy bevágás és a ponty már a horgon volt. Fárasztás után visszaengedtük, mert méreten aluli volt. Helyet cseréltem Piluval, mert mindig egy pár méterrel rádobtam. Így átadtam neki a jó helyet, és egy ponty jött neki. Ez már szákba került és az adatok a fogási naplóba. Én vissza szerettem volna kapni a szuper helyemet, ezért vissza cseréltünk. Apa még bedobta a feeder botot hátha arra jön valami. Jött is egy kicsi keszeg, sütőbe való. A nap pont nem nekünk kedvezett, mivel szemben pont csillant a vízen így az úszó eltűnt a nagy fényességben. éppen úgy csillant a nap sugara, hogy az úszós rész szabadon maradt így láttam, hogy az úszómat már nem láttam. Bevágás. Jó kis fárasztás után beleakadva a Pilu szerelékével került a csónakba. Ez már nagyobb volt amit előtte fogtam, így a szákban kötött ki. Pilu is feederre váltott, mert mellettünk ugráltak a halak, meg mindenhol csak ott nem ahol mi horgásztunk. Nem szeretném leírni azokat a szavakat, amiket Pilu használt a horgászat közben :D
 Igen nagyon szidta a halakat. A végén már fél négy fele Apa is zsákmányolt  egy pontyot. Én is feederre váltottam de csak piszkálások voltak rajta. 4 óra. Pilu azt mondta el kéne indulni mivel, sötétedik és kb.5-re érünk a házig. Kipakoltunk, Pilu "leparkolta a csónakot". Addig mi elmentünk késői ebédelni, Gabihoz a ház asszonyához. Finom volt a rizses hús, de a végén indulni kellett. A halakat leütöttük bezsákoltuk, és már indultunk is.
Csónakból horgászott pontyom
Másnap Papáékhoz mentünk, mert szét kellett szedni a pincéjüket... Mikor már nagyon ment a munka Apát hívják, és nagyot röhögött. Megkérdezte: Milán mit hagytál ott Piluéknál?  Én mondtam neki, hogy: nem tudom, mit? És bekattant: A sapka és a napszemüveg amit letettem mikor ettem. Hát igen mindig van olyan hely, ahol hagyunk valamit. Tanulság: ne siess a hazaindulással!

2013.10. 29.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése