PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2014. november 20., csütörtök

Esős vasárnap

November közepén ismét a Villantó-horgásztó felé vettük az irányt. Apa tervez egy hó végi páros pecát / versenyt/ és a tavat jó lenne picit jobban megismerni.Bár az időjárás előrejelzés nem sok jót mutatott, reggel 9re a tavon voltunk. Jól felöltöztünk felkészülve a legrosszabbra is.
A tó jobb oldalán verseny volt ( Keleti HB kupa) és a többi részen is voltak elég sokan, ott is ahol egy hete versenyeztem. Sebaj, irány a sziget bejáró. Kb félúton letáboroztunk és gyorsan építkezni kezdtünk. Etetőanyag maradt a a múlt hétről, Apa kevert még hozzá kis hideg vízi keveréket, aromát.
Gyorsan bekerültek a botok, 2 feeder, 2 picker. Csaliban variáltuk a POP-Up bojlikat, csontit, kukoricát, bábot. Kellet is, mivel nem nagyon volt mozdításunk.
A csalikeresgélés egyszer csak meghozta a várva-várt kapást - a kapásjelzőre szerelt, durva végű botomra. Próbáltam jól bevágni, de amikor átváltottam a nyeletőféket, a hal elvitte a végszerelékem. Igazán nem tudtam mi volt a baj, Apa szerint a fékemet kellett volna kicsit finomabbra vennem. Újraszereltem, de közben már a mögöttünk lévő kis tó felé nézegettem, mivel nálam volt az UL pergetőbotom is és tudtam, hogy lakik errefelé pár szép csuka.
Idővel ki is vettem a pickerem és mentem dobálni a másik oldalra. Siker nem sok volt, de csak bent hagytam 2 drótelőkét, annyira nem lett tőle jobb kedvem. El is tettem a botot, visszaköltöztem Apa mellé. Közben az addig csepergő eső folyamatos zivatarrá alakult, előkerültek az esőkabátok nálunk. Apa közben pár ál-kapásra rávágott, a feederen is, a pickeren is. Meg egyik hal sem lett, pedig már nagyon szeretné felavatni a Manta pickerét. A zivatar, közben komolyabb esővé alakult, már Apa is kezdte unni a bulit :)
Zuhogó esőben kezdtünk pakolászni, engem se kellett sürgetni, hogy menjünk haza.
Már csak a feederbot árválkodott bent, minden más a kocsiban volt, mikor ívbe hajlott a vége ! El se hiszem, az utolsó utáni pillanatban jött a kapás ! Felkaptam a kamerát, elindítottam a videót és letetettem egy padra. Apa addig csalogatta kifelé a tokot. Mert közben a hal, egy szép ugrással meg is mutatta magát ! Én közben szerelgettem a merítőszákot / mert már az is a kocsiban pihent/ és készültem a szákolásra. Itt jött egy pici probléma: a tok hossza.
A merítőnk nem pont erre a haltípusra van kitalálva, de egy kis ügyeskedéssel beemeltem a halat a szákba. Így végül ez a szép tok mentette meg napot. Gyors fotó és engedtük is vissza.
A vékonyabbra mászott Apa :)
Távoztunk a tóról és elindultunk hazafelé. A pár kilométer után elállt az eső és megdumáltuk Apával, hogy megnézzük a Duna-Tisza csatornát. Már hetek óta pergetni szeretnék, de most tilalom van az RSD-n. A csatornán nagy csend fogadott minket, pár apró hal mozgolódott csak.
Azért párat dobtam a vízbe és egyet a fára is :) Apa gyorsan átment Pókemberbe és lehozta a cuccot a fáról. Ezen jókat röhögtünk és pár dobás után be elpakoltunk.De még mindig nem hazafelé mentünk
, hanem a Decathlonba, cipőt venni. Nagy keresgélés után meg is lett a szép, új bélelt vadászcipőm :) Innen már jöhet a téli peca, állok elébe!

2014.11.16.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése