PM's fishing adventures

PM's fishing adventures

2014. április 21., hétfő

Húsvéti peca Etyeken


Kellemes Húsvéti Ünnepet Kívánok minden olvasómnak !

Csinos kis nyuszifülű aranyhal, ugye? Ha ilyennel nem is, de majdnem ilyennel azért találkoztunk Etyeken, de erről majd később a képek között.

A tavaszi szünetre terveztünk pecát, de azt nem tudtuk melyik nap lesz olyan időjárás, hogy ki is jussunk a vízpartra.
Ez a nap végül vasárnap lett. Cél az etyeki Zoltán és Diana-tó.

A terv az volt, hogy a feederes, pickeres pecát gyakoroljuk öcsémmel. Ennek megfelelően szereltünk és építkeztünk a vízparton. Amíg pakoltunk, 2 pontyot is szákoltak mellettünk, annyira nem volt rossz előjel.

Ádám a pickert, Én a lágyabb feedert dobtam be. Nekem három dobás után nem jött semmi, de Ádámnak korán megindult a kárászozás. Gondoltam, múltkor nekem a match jobban ment, így bevetettem azt a feeder helyett.
Jött is egy kis kárász, így aztán nekem is megindultak a halak. Dobtam, etettem. Közben Ádámnak is jöttek a kárászok, köztük  fátyolfarkú hibrid is volt, nem is egy.
Lassan kezdett megállni nálam a kapás, ezért Apa mondta váltsak vissza feederre és tegyek fel egy nagyobb csalit, és mellé tettem pufit, mert lehet, hogy kicsit iszapos az alj, és eltűnik a csali. Elég nagy horgot tettem rá, azért is, hogy a pufi rámenjen. A pufi mellé tett Apa egy csontit is, hogy mozgásával csalogassa a halakat.  Közben kötöttem egy hosszabb előkét, hasonló horoggal.. Néha felnéztem, hátha elhúzza valami a botot, de semmi. Majd egyszer csak látom, hogy a feeder vége, majdnem behajlik a vízfelszínig. Gyorsan bevágtam, és érzem, hogy meg se mozdul. Tekerek az orsón egy kicsit hirtelen behúzott féknél elkezd pörögni az orsó, mint az őrült. Gyorsan tekertem a féken, nehogy elmenjen a hal. Jó kis küzdős hal volt. 4 perces fárasztás után, megszákoltam a kis harcost. Gyorsan a pontymatracra tettük, és lemértük. A súlya 1.94 kg volt.
Betettük a szákba, és újra bedobtam a feedert. elkezdett szemerkélni, ezért Apa már kezdett összecuccolni. Én még a végén fogtam még egy kárászt. Lemértük az összfogást, ami 4.52 kg volt.

2014.04.20.

Ui. A halak megpucolása még ezután jött, de abból is kivettem a részem - röpke másfél óra alatt megvoltunk ezzel is !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése